auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen POLO 44 KW: interieurventilatie polo 9n

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: asy, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 47

Beste,

Mijn vrouw rijdt met een polo 9n 1.9sdi.
Sinds gisteren doet de blower van de verwarming het niet meer.
Ook niet op de hoogste stand.

Ik heb de stekker van de blower afgehaald (dikke rode en groene draad) en gemeten met contact op, meet ik 12v op de stekker van de kabel. ( In eender welke ventilatiestand, ook al staat hij enkel op contact met clilatronic uit)

Echter als ik rechtstreeks 12 volt op de ventilator zet met een batterij dan doet de ventilator het wel ????!!

1- moet de spanning op de stekker niet varieren naarmate de gevraagde ventilatiestand?
2- hoe kan het dat hij extern wel draait? Had wel 12,5v als externe voeding, weet niet of dit iets veranderd aan de zaak.., terwijl hij in de wagen ook 12v krijgt?

Foutcodes via zelftest van de climatronic:

P01273 en p01274

Alvast bedankt,

Yoni

Geplaatst door

yonigolfv (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meet eens met een voltmeter op de dikke draden terwijl de stekker aangesloten zit (belast), en kijk dan eens of er nog spanning op staat.

Net de spanning gemeten en meet maar 0.9 a 1V..

ongeacht de stand van ventilatie.

yonigolfv 0

7 jaar

Denk toch dat de regelaar dan defect is. Zit vlak bij de ventilator gemonteerd ( met koelribben)

Was ik ook al aan het denken,
Echter valt me nu te binnen dat de achter-ruitensproeier het ook al een hele tijd niet meer doet. Ruitenwisser achter en voor gaan wel, ook ruitensproeier voor gaat gewoon,
Ook nergens een zekering stuk (doorgemeten).

Dit probleem van de ruitensproeier achter is al een paar maanden een probleem.

Zou het kunnen dat de relais-x 18 defect is?
Van het relais zelf weet ik niet veel af. Maar had gehoord dat hierdoor meerdere componenten kunnen gaan raar doen. Lijkt me dan wel vreemd dat deze problemen niet samen ontstaan zijn..

Kan dit zomaar?

Mvg,

Yoni

yonigolfv 0

7 jaar

Regelunit vervangen, maar helaas.
Nogmaals 12v op de ventilator gezet en warm laten draaien. (Ventilator)

Sindsdien gaat hij terug.
Denk dat de kooltjes in de ventilator hun beste tijd hebben gehad.

Toch bedankt voor de reacties!

yonigolfv 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.