Dag
Ik heb een tweedehands polo gekocht vorig jaar. Het gaat om de polo 9n3.
Het is een 1.2 benzine 3 cilinder.
Nu heb ik als ik rij dat als hij warm staat en hij draait stationair dat na een tijd het lampje van de motor pinkt. Hij begint dan te schokken en is zijn vermogen kwijt. Gelijk of hij draait maar op 2cilinders meer. Als ik hem stilleg en opnieuw start is het weer normaal. Als het lampje begint te pinken en ik kan dan vertrekken doet hij ook normaal. Soms is het zo dat het lampje nadien gewoon blijft branden maar dan rijd hij ook normaal. Als hij gewoon stationair draait zakt het toerental ook onder de 1000 toeren. In de garage heeft hij al aan de computer gehangen waarbij ze een drukverlies geconstateerd hebben bij de 2de cilinder. Maar waarom hij dit heeft weten ze niet. Bij een andere vw garage zeiden ze dat de klep verbrand zat, daardoor heeft hij dit. Ik vind het gewoon raar moest de klep verbrand zitten zou dit toch zijn vanaf hij start. Soms heb ik het probleem ook niet en dan weet wel. Iemand een idee? Zou dit de bekabeling kunnen zijn of een bobijn die kapot is..?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het knipperende lampje geeft aan dat er misfires (= ontbreken van verbranding) zijn.
Om de dure katalysator te beschermen wordt de injectie in de betreffende cylinder dan uitgeschakeld.
Dus je gedachte dat de motor op 2 cylinders loopt en minder vermogen heeft klopt helemaal.
Als het motorlampje blijft branden dan is dat geheel normaal - sterker nog dat is zelfs wettelijk verplicht.
Als het drukverlies wat geconstateerd is ook echt gemeten is met een compressietest dat zit hier toch echt je probleem.
Maar zou het dn echt een verbrande klep zijn? Of kan het ook iets anders zijn. Want ik dacht met een verbrande klep dat het lampje dan altijd zou pinken en niet alleen als hij warm staat?
7 jaar
Als ze een compressietest in combinatie met een lektest doen , moet er toch te constateren zijn of je een verbrande klep hebt.
De motor kan ook inwendig vervuild zijn waardoor deze symtomen de kop op steken , zeker als het nieuwe rijden veelvuldig wordt toegepast in combinatie met korte afstanden bv. , klep kan soms blijven "hangen"
De ene garage zei verbrande klep. De andere garage zei da ze et maar gingen weten als ze hem opensmeten.
7 jaar
Dat is lekker makkelijk , zonder hem "open te smijten" klinkt lekker betrouwbaar , kun je ook een goede diagnose stellen , ik zou naar een fatsoenlijke universele garage gaan , en van daaruit verder beslissen , bij elke habibabi klup advies vragen wordt je zo te horen niet wijzer.
Hebben ze een compressietest en lektest gedaan , dit is nog steeds voor ons niet duidelijk ?
Beter iets meer geld uit geven voor een goede diagnose .
Ze hebben bij beide garages hem aan de computer gelegd. Bij de ene vw garage hebben ze gewoon gezegd is een verbrande klep gaat 1500€ kosten. Bij de andere vw garage hebben ze een dag een half bezig geweest en daar hebben we de uitslag van de compressietest gezien, maar voor verder te weten wat het is zouden ze hem moeten opensmijten, met kosten dat van 300€ tot 3000€ kunnen oplopen, afhankelijk wat het is. Of ze een lektest gedaan hebben weet ik niet
7 jaar
Wat was de uitslag van de compressietest dan ?
Daar hebben ze gezien dat de 2de cilinder drukverlies heeft. Maar dat ze niet weten van wat
7 jaar
[yt]https://youtu.be/z_RnnvMDjRU[/yt]
Zo draait hij nadat het lampje knippert. Nu dus al een lange tijd niet meer gehad dus kan geen langer filmpje tonen
7 jaar
Daar komen ze dan achter als ze een lektest doen , hiermee kun je achterhalen waar de compressiedruk verdwijnt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar