Volkswagen Polo : is dit nu een slechte verdelerkap ? en rotor zie foto ? 3 cilind

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

ik heb vraag maar dit ken toch oorzaak zijn ? dat mijn blok slecht loopt he ? en op 3 clinders en de bougies zwart zijn.

ik weet niet zeker maar lijkt of mijn contact punten zijn ingebrand is hier nog eer aan te halen ?

en die Rotor ken ik die nog opschuren ?

alvast bedankt

frank777

Geplaatst door frank777 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Monteurtje94 (0) PRO, 11 jaar geleden

Beste Frank,

Zo te zien is je Rotor dus danig versleten dat ze mogelijk geen goede vonk meer kan overbrengen op de verdeelkap.
Deze zou ik sowieso vervangen.
En je zou eventueel de verdelerkap kunnen opschuren en in kunnen spuiten met contact spray.
Maar het beste is natuurlijk om deze mee te vervangen aangezien het de kosten niet zullen zijn.
Mocht het probleem nog niet verholpen zijn daar hoor ik dit graag van u!

Met vriendelijke groet,

Roy

frank777 (0), 11 jaar geleden

Dankje Roy


ga ik zeker doen weet aleen niet hoe ik de rotor los krijg ? ik zie nergens schroef bevesteging zitten ?

Bij de honda zit die met klein schroefje vast, of heb ik niet goed gekeken en laatste vraag graag ken het kwaad als de rotor eraf is kun je de ontsteking dan verstellenper ongeluk van stand ? of is dit niet mogelijk als je er een nieuwe rotor weer opklikt .


Alvast bedankt

Frank

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

@frank777:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar “antwoord direct” boven staat en NIET via de button “citeren”.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.

frank777 (0), 11 jaar geleden

Ok zal ik doen

Monteurtje94 (0) PRO, 11 jaar geleden

Ziet u dat zwarte kapje tussen de rotor en de verdeler?
Als het goed is zitten hier achter schroefjes.
En met het vervangen van de rotor wijzigt u niks in de afstelling.
Dit kan alleen door de complete verdeler los te schroeven en deze te draaien.

Met vriendelijke groet,
Roy

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Kan natuurlijk ook nog liggen aan de bougie's of kabels enz
Maar pak die rotor eens vast en kijk of de as hiervan speling heeft zijwaards, dus haaks heen en weer bewegen op de verdelerkap, hier mag nagenoeg geen speling op zitten.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

Rotor kun je er zo aftrekken zit niet opgeschroefd

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Frank; hoe slechter de bougies hoe eerder de hoogspanning een andere weg zoekt !
Als je bij de "contacten" in de verdeelkap kijkt zie je de strepen van de overslag duidelijk lopen naar de rand!.
Gewoon vervangen want met schoonmaken haal je ook die isolerende gladde laag weg .
De rest van de aanslag is kool van die koolstift die in het midden zit .
De prijs van die delen zijn zo laag ,daar ga je geen tijd aan besteden.
Veel plezier met je aankoop.

frank777 (0), 11 jaar geleden

update

opgevallen 1 spruitstuk bout is weg waar hij aan blok mee vast zit ! dus

nou heb inmiddels nieuwe luchtfiler bougies verdeler kap en rotor gekocht en gemonteerd.
het hielp niet echt veel

en ook tijdens dat motor loop teen enorme rook pluim veel vocht in blok en SLUDGE dat heb ik al gezien omdat carterafvoerslang Ram dicht zat
als je dan gas geeft rookt en prutterd hij nog meer dampen eruit,ik krijg het idee alsof hij verstopt is of dat de verbranding niet optimaal is door de bougie kabels.

ook mijn toeren teller blijft raar doen dat doet hij het dan weer niet dan weer wel vreemd.


ik denk dat ik nu niet verder ken als ik niet bougie kabels vervang wat is jullie mening hier over ?

benzien luchten ruik je ook

tot mijn verbazing zag ik in donker flitsen precies aan de kant van ( tapdraad ringetje bougie ) inkijk van bovenaf gezien ! cilinder 1 diskap kant


Ik heb toen maar andere bougie kabel genomen en die geprobeert daar loopt hij iets beter mee.
heb alle bougiekabels door gemeten van 2 k ohm bobinekabel naar verdelerkap tot de rest rond 5,8 K ohm a 6 K ohm de 4 bougiekabels dus


IK hoop dat jullie beetje snappen ik ben niet zo heel goed in uitleggen sorry daarvoor

( ps speling op rotor heeft hij beetje maar dan niet van links naar rechts maar in en naar buiten drukken die binnen mantel beweegt dan beetje mee)


Voor ik het nog vergeet valt me net in compressie is gemeten was op 3 cilinders 10 en een 12

Dank Frank

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.