Volkswagen GOLF CL 85 KW: Kabelbediende bak schakelt zwaar

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AGG, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

Dat is goed nieuws, was al bang dat ik vanaf onderkant moest sleutelen (zoals bij type 2)
Oliepijl van bak heb ik nog niet gecontroleerd.

goeiemichiel

Geplaatst door goeiemichiel (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

goeiemichiel (0), 6 jaar geleden

Hallo,

Mijn Golf 3 schakelt regelmatig erg zwaar, meestal is er niks aan de hand en schakelt ze zoals een Golf met kabelbediende bak hoort te schakelen.
Ik rij niet vaak met deze auto, ene keer is het goed, volgende keer haast niet mee te rijden.

Het probleem zit dan in de voorwaartse beweging (draaiende beweging van de as die de bak ingaat). Er zit wat roest op de as die bak in gaat, maar smeren met WD-40 of ander smeermiddel helpt niet direct.
Afgelopen week ging ik op een boodschap en was er weinig aan de hand, na een half uurtje stil te hebben gestaan ging schakelen enorm zwaar. Bij het oprijden van de snelweg, is bij het schakelen naar de 5 de kabel die onderaan de pook zit los gegaan.

mijn vragen.::
1. Hoe krijg ik de kabel weer vast onderaan de pook.?
2. Waarom schakelt mijn Golf regelmatig zo zwaar.?

voyager (0), 6 jaar geleden

Pook met de houder kan in de cabine uitgehaald worden en aangesloten. Is er voldoende olie in de bak?Is deze olie ooit ververst?

goeiemichiel (0), 6 jaar geleden

Misschien een domme vraag, maar hoe kan je de pook met houder in de cabine eruit halen.?
Behuizing is groter dan gat in de bodem.
(3x bout 13 los en behuizing zit los, maar die krijg ik er niet uit)

kaleido 1 (1770) PRO, 6 jaar geleden

Onderlangs dus.

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Je hebt als het goed is een schakelstang die ter hoogte van het subframe zich in een rubber verschuift, als dit deel droog staat dan krijg je ook deze klachten (voor/achter beweging pook), meestal opgelost door vanaf onderzijde die stang in te vetten/spuiten zodat het ook tussen dat rubber komt en dan klaar.

goeiemichiel (0), 6 jaar geleden

Sorry voor de late reactie, maar ondertussen is er een andere pook incl. Kabels gemonteerd en Golf schakelt weer als nieuw.
(probleem zat in de kabels)
Helaas wel een tijdrovende klus omdat zowel de uitlaat, als de tussenas erg vastzaten...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.