auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Start niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 16, Vermogen (kw): 75

Heb een golf 3 1.6
Heeft altijd goed gelopen
Nu stond hij paar weken stil en wil niet meer starten
Heb een gougie eruit gehaalt en deze op.de massat gelegt maar met starten vonk de niet
Iemand ideen

Geplaatst door

Ralph46 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zelf zal ik eens kijken naar bobine die kan ook stuk zijn even Door meten.
Als auto niet starten wil dan hoef je geen bougie er uit te halen op zich wand dan loopt die wel als er 1 kapot is aleen niet mooi dus denk zelf bobine.

Controleer of je spanning krijgt op je bobine , kijk of je spanning krijgt op de stekker van de ontsteking , controleer of je rotor rond draait als je start.

E bougie had iker uit gehaald voor te kijken of hij vonkte dat deed hij niet
Met 2 bobine.s geprobeeer

Hoe kan ik dat meten en welke kabels
Rare vind ik dat hij gewoon lopend weg is gezet

Ralph46 0

6 jaar

Techniek kan je zomaar in de steek laten , op de bobine zit een stekker meet met een multimeter wat je daar meet , idem op de stekker van de ontsteking.

Hall sensor Kapot zit in de onsteking die geeft de vonk Door en die doet het niet

Hier een foto

Kun je er gewoon af halen als de de kap van je onsteking er af haalt vaak is deze kap Orange van kleur en hall sensor ook .
Kunt em ook even goed schoon maken en kijken als die het dan wel doet. Anders vervangen

Ik heb gemeten
Op bruin 0 volt
Op groen 0 volt
Op zwart 12 volt
Gemeten op contact

Ralph46 0

6 jaar

Op welke stekker gemeten ? er moet er ook 1 bij zitten met ongeveer 5v .
Lijkt er op dat je een signaal mist , zekeringen allemaal heel , contactblokje onderaan je contactslot is ook een verdachte.

He gemeten op de 3 polige stekker op de bobine
Meet echt alleen op zwart 12 v
Op de andere 2 helemaal niets
Zekering 15 heb ik gewisselt
Contact blokje lijkt ook in orde

Ralph46 0

6 jaar

Op het stekertje dat naar de verdeler toe gaat, tussen bijde buitenste aansluitingen moet accuspanning staan bij contact aan.
Als je het middelste contact met een hulp draadje aan massa verbindt(pulserend) een beetje krassen over de cilinderkop b.v. moet de bobine vonken en hoor je de benzinepomp aanslaan als het goed is.
Overigens(niet te hopen) draait de rotor wel mee tijdens starten? distributie probleem.

jaker 0
badge

6 jaar

Dus als ik het goed begrijp moet ik de stekker van de bobine terug steken
Dan de stekker bij de ontsteking er of
Dan zou op die 2 buiterste 12v moeten en aan de binnenste niets
Dan moet ik in de midelste pen een draadje doen en deze aan de massa houden dan zou dat moeten vonken

Ralph46 0

6 jaar

Heb nog even gekeken
Bij de atekker van de ont steking staat alleen op de rode 12 .v

Ralph46 0

6 jaar

Je moet je multimeter over de 2 buitenste contacten zetten , zo meet je of er een circuit is .
Ik vermoed dat je ze nu apart meet tussen massa.

Moet andere hall sensor op of die schoon maken dan wil die wel weer

Ik hem idd met de multimeter -op de - van de accu gehouden
En de + van de multimeterop de buitenste gehouden
En niet de - op een buitenste en + op.de.anderste buitense van de multimeter gehouden

Dus dit is niet corect

Ralph46 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.