Er komt geen warmte in de auto. De aan en afvoer van de kachelradiateur worden wel heet. Ventilator werkt ook goed. Onder het dashbord zit een handeltje om de warme/ koude lucht te schakelen (draaiknoop op dash is stuk)Dat handeltje kan ongeveer 5 cm heen en weer draaien.
Wat zou het probleem kunnen zijn en of hoe moet ik verder zoeken?
BVD Stephan heeg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het probleem ineens ontstaan of heb je eens een middel in het koelsysteem gedaan voor een lek te dichten ?
Gr Stefan
Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht. De kachel deed het toen al niet goed, een beedje koude lauwe lucht. Ik heb zelf geen middelen toegevoegd.
gr. stephanheeg
13 jaar
Indien de hendel waar je over praat, normaal functioneerd, al is het dan niet zoals het zou horen, denk ik toch dat je kachelradiateur deels verstopt zit en zodoende je probleem veroorzaakt.
Je kunt eventueel je kachelslangen los halen en af knijpen, en in tegen gestelde richting de kachelradiateur door spoelen met een tuinslang..
Gr Stefan
13 jaar
Goed idee. Maandag krijg ik em weer terug van de apk en ga de kachelradiateur doorspoelen.
13 jaar
Wat is te tegengestelde kant? Er gaat een slang vanaf de zijkant motor naar de rechter aansluiting van de kachelraditeur. En de andere slang komt van af linksonder de motor.
Is het mogelijk dat de slangen op de kachelradiateur zijn omgedraaid?
En weet je ook een site waar ik een schema van koel systeem kan vinden.
Zaterdag heb ik een droge redelijkwarme plek om te werken, de test die je eerder hebt verteld doe ik dan ook zaterdag.
Groeten Stephanheeg
13 jaar
Ik heb de kachelradiato vervangen, maar er komt niet echt hetelucht naar binnen wel lauwe. Ik heb de klep die de luchtstroom van warm en koud regeld en die werkt.
De kvs aanvoer is wel warmer dan de afvoer. Kan dit een ontluchtings probleem zijn? Hoe kan ik de radiator goed ontluchten?
Groeten stephanheeg
13 jaar
Indien men enige ervaring heeft in de autotechniek ga je in het geval van dit probleem eerst beginnen vanuit de basis.
Temperatuur van de motor (thermostaat) , circulatie van van de koelvloeistof, en de werking van de kachelkleppen (en niet andersom).
Is dit allemaal in orde dan kan je gaan denken aan een verstopping.
gr John
He john, ik heb de hachelradiator al vervangen die is nu zekerweten goed. Er komt nu warmte in de auto maar nog niet veel. De draaiknop om te schakelen tussen warme en koude lucht heb ik op het ogenblik ontkoppeld. Ik bedien dus nu het handeltje onderaan het dashbord met de hand. Als ik die met de hand heelstrak aanduw krijg ik warmere lucht in de auto. Ik vindt dat er eigenlijk wel veel kracht voor nodig is voor die extra warmte. Weet jij of iemand anders hoe dat werkt?
Groeten stephanheeg
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar