Volkswagen Vento: Aansluiten bobine

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Goedemiddag,
mijn vento start zeer slecht. Motor gaat wel rond maar slaat erg slecht aan. Nu heb ik een andere bobine gehaald en er in gezet maar nu slaat ie helemaal niet meer aan. Aan de oude bobine zat een platte kabel aan de bevestigingsbout vast die naar massa ging. Moet ik die ook aansluiten op m'n nieuwe bobine ? Daar zit naast de 3polige stekker ook 2 contactpunten opnamelijk 1 en 15. Moet ik m'n massa kabel aansluiten op de bevestigingsbouten of op 1 van die 2 punten.

met vriendelijke groet, alex

superlex79

Geplaatst door superlex79 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

je massakabel moet je aansluiten tussen het chassis en de bevestigingsbout. je zegt dat je een andere bob gehaald hebt,was dit een nieuwe? ze gaan nl als bosjes kapot. stekker goed gemonteerd (zou maar op 1 manier kunnen).
wat betreft het slechte starten zal waarschijnlijk niet door de bob komen.

superlex79 (0), 13 jaar geleden

ik zal eens kort beschrijven hoe het starten gaat;
na een keer of 8 startpogingen lijkt de motor aan te slaan op het moment dat ik de sleutel weer terugdraai van starten naar contact. als ik dit dan een paar keer doe dan start ie op een gegeven moment wel. (maar soms ook niet). Ik had een nieuwe bobine geregeld om te proberen. Maar deze lijkt helemaal niks te doen. Zou het ook aan het brandstoffilter kunnen liggen ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Meet eens het accu voltage tijdens het starten. Kan zijn dat de spanning te laag wordt.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Contact 1 en 15 kun je los laten liggen en moet je verder niks aan doen, hij moet ook vonken als je de stekker in steekt zonder verder iets te doen, een aparte massa leggen is ook niet meteen noodzakelijk.

Maar inderdaad eerst even het voltage tijdens het starten meten, kun je gelijk even testen of en hoe de bougie's nog vonken..

superlex79 (0), 13 jaar geleden

Waar meet ik het voltage ? Gewoon op de polen van de accu tijdens het starten?

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

contactblokje slijtage

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ja gewoon op de accu meten en iemand laten starten, kijk waar het voltage heen gaat en noteer dat hier..

Test het ook eens anders,

Zet het contact aan en meet eens op de bobine, nu zul je gewoon de accuspanning meten, laat nu iemand weer de auto starten en kijk wat je daar meet, zakt dit erg ver terug, zet de auto dan weer op contact, overbrug de startmotor eens met een kabeltje, dus zonder aan de sleutel te komen, vonkt of loopt de motor nu wel ??

superlex79 (0), 13 jaar geleden

als ik de auto aan de praat heb en ik gebruik m'n elektrische raam dan zie je een dip in de lichtsterkte van de koplampen. kan dit duiden op een defecte accu ?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Nee dat zie je vaker, ramen e.d. vragen veel stroom, vandaar even de dip die je ziet.

Als je accu slecht of kapot is, dan heb je ook problemen met starten ( langzaam rond gaan )

Maar loopt hij nu weer ??

michielwehkamp (0), 13 jaar geleden

Ik denk eerder aan een slechte dynamo. meet eens de laadstroom zoals hier boven staat beschreven. michiel..

superlex79 (0), 13 jaar geleden

starten duurt nog steeds lang. heb geen spullen om stroom te meten.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dan kun je het beter even laten doen, want zo word het niet veel ben ik bang..

superlex79 (0), 13 jaar geleden

Gister even bij de vw garage geweest, en die zei dat het aan de koelwatersensor kon liggen(accu was goed). Dus vanmorgen de stekker uit de sensor getrokken, geen resultaat. Start nog steeds belabberd. Het rare vind ik dat als de auto eenmaal loopt, dat je hem daarna zonder problemen kan starten. maar als ie een dag heeft stilgestaan gaat het weer beroerd. Lijkt wel een brandstof probleem of niet ?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Doe het eens anders, als hij een dag gestaan heeft en je wilt weg gaan, zet dan eerst eens het contact een 10x aan en uit, dus aanzetten, 2 sec wachten en uitzetten, en herhaal dat..

Nog beter is om een benzinedruk meter tussen de slang te zetten, en hem dan starten, dan zie je gelijk wat er gebeurt, je moet gelijk druk hebben tijdens het starten, en dus niet na een aantal sec. want dan kan ook iets aan de pomp / terugslagklep zijn, en zodoende je probleem veroorzaken.

superlex79 (0), 13 jaar geleden

Dat laatste werkt. paar keer op contact zetten.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Je hebt dus problemen met de brandstofdruk, of de pomp is slecht of de terugslagklep hangt vast / is defect, vandaar het slecht aanslaan als hij een tijd stil heeft gestaan.

superlex79 (0), 13 jaar geleden

Zit de terugslagklep bij de pomp, of is de klep ingebouwd in de pomp ?

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Nee dat zie je vaker, ramen e.d. vragen veel stroom[/quote]
Vandaar maar een 10AMP zekering.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.