Beste leden,
Ik heb volgende probleem:
Sinds afgelopen juni heb ik 2 remschijven + remblokken laten vervangen achter.
Het geldt voor beide kanten achter.
Is nu 2 keer vervangen en komt steeds terug.
Wie weet wat het kan zijn? Kan het ook door de remschijven komen? Lijkt mij niet, maar je weet het maar nooit.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk eerder dat het komt door ondeskundige montage van de wiellagers...
Maar wat gaat er nu kapot...de lagers of de schijven?
of de naaftap krom...
Bedankt voor jullie snelle reacties:
@Hans4040: Sorry, de wiellagers gaan stuk.
@fordmonteurtje: Waar ligt de naaftap? Hoe kan deze krom worden?
Alvast bedankt.
13 jaar
In dat geval:
Ik denk dat het komt door ondeskundige montage van de wiellagers...met inpersen scheeft of op de binnenring drukken
Het zijn konische wiellagers, dus hoeft niet geperst te worden. Ik denk dat het ook ondeskundige montage is geweest.
Aangezien de problemen zijn ontstaan sinds de vervanging van de remschijven achter.
Kan ik dus die remschijven uitsluiten?
13 jaar
kegellagers niet goed afgesteld. als je gaat rijden met teveel speling zijn ze in no-time te barsten
buitenringen moeten overigens wel degelijk ingepers worden. je moet 100% zeker zijn dat ze stijf aanliggen tegen de kopkant van de boring.
Harry,
Je kunt ze toch ook met een drijver erin tikken ? De schalen dan..Daar waar de ring ( schaal ) in de naaf zit, zitten 2 uitsparingen zodat je ze mooi over het hele vlak raakt en ze niet kapot slaat.
Gr Stefan
13 jaar
stefan,
die uitsparingen kan je alleen benutten om de cuppen er uit te tikken.
tip: slijp de oude cuppen zo ver af tot ze vanzelf in naaf zakken dan kan je ze gebruiken om de nieuwe er in te tikken.
gr john
wacht ffe, ik haal me dit model zo even niet voor de geest..... Is dit een remschijf waar de lagers direct inzitten, niet met tussenkomst van een losse naaf???
zo ja, wat voor makelij remschijf hebben we???? Met chinascrap al meer mee gemaakt dat de passingen niet in lijn staan. ffe op de draaibank zetten en de meetklok er in en je kunt lachen. (of niet als je ze al betaald en gebruikt heb)
@Audia4: Geen idee. Het is voor een VW Vento met remschijven achterzijde. Ik weet dus niet of er een losse naaf inzit of de lagers direct inzitten.
Weet iemand anders het toevallig?
13 jaar
Volgens mij is er nooit een Vento in 1997 met standaard remschijven uitgeleverd........ Is het geen omgebouwde Golf-achteras wat er onder zit?
Gr.
@Petje57: Klopt inderdaad. Ik had al paar probleempjes bij aanschaf van achterschijven. Toen hebben ze me Golf3 remschijven meegegeven 4-gaats. Bij vervanging, bleek het dat het om zelfde type ging.
Op kenteken gaf het systeem remtrommels aan, maar die heb ik niet helaas.
Dus Golf 3 remschijven achter onder een Vento!!!
13 jaar
Maar heren,
Kan het zijn dat de remschijven de wiellagers kapot maken of kan ik dit uitsluiten?
13 jaar
ja, kan, als je waardeloos materiaal gebruikt, de boel niet goed in elkaar gezet wordt of als er een remtang niet schuiven kan in de geleiding druk je de boel te barsten.
@Audia4: Stel dat de montage goed is en de gebruikte wiellagers ook goed zijn. Kan het zo zijn dat de remschijf alsnog de wiellagers kapot maakt?
Waar ik op doel is, zo hoef ik niet terug naar de leverancier van de remschijven. Ik wil niet iemand zomaar lastigvallen als het niet nodig is.
13 jaar
het komt weinig of nooit voor dat de schijven de oorzaak zijn, wel verkeerde afstelling of smering.
gr john
OK, allen bedankt voor jullie reacties.
Het zal denk ik wel liggen aan de onkundigheid helaas.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar