De kachel van mijn vriendins auto wordt bij korte stukjes rijden wel warm , maar als ze langere stukken rijdt wordt hij koud . Weet U misschien hoe dat kan ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hetzelfde voor gehad met een fordje. Na vervangen van de thermostaat was het probleem opgelost. De oude thermostaat opende wel maar sloot niet meer volledig af, bij lange ritten bleef het dus altijd deels openstaan met gevolg koudere motor en slechte verwarming...
Wordt de kachel dan weer warm zodra de auto een aantal minuten stil staat met draaiende motor?
Als de kachel nu koud blijft dan is waarschijnlijk de kachelmodificatie overleden. Dat zijn een paar klepjes die tijdens een terugroepactie in de jaren 90 in de leiding naar de kachel zijn geplaatst.
Gr.
Paul
Ben bij de volkswagen garage geweest , blijkt die klep te zijn die jij bedoelt Paul . Vorige eigenaren zijn daar niet voor terug geweest , jammer want zo'n grapje kost 179 .
18 jaar
Als je zelf een beetje handig bent kun je ook de kachelradiator vervangen. Zo'n ding kost 40 euro en dan kun je die kleppen er tussenuit laten.
Uitleg:
Die kleppen zijn destijds ertussen gezet om de watertemperatuur die de kachelradiator in gaat te beperken. De kachelradiators waren slecht en klapten bij te hoge temperatuur.
Koop je nu een nieuwe radiator dan heb je een goeie en heb je de kachelmodificatie niet meer nodig. Je kunt de slangen dan doorverbinden.
Het vervangen van de kachelradiator is in een ochtendje te doen. Een vraagbaak is wel handig.
Succes,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar