close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf gti g60: kachelradiator

Bouwjaar: 1997

heb een probleem met de kachelradiator is het moeilijk deze te vervangen? kan iemand mij vertellen hoe dat moet en mij vertellen hoe het komt dat het is gaan lekken (komt dat door de compressie)? Eventueel fotos? alvast bedankt
groetjes een nieuwe g60 freak

Geplaatst door

perre verbunt (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo

lekt je radiator niet aan de slang aansluitingen ? i.p.v. de radiator zelf ?

dat staat helemaal los van de compressie,dit heeft er niks mee te maken!

waar lekt hij precies ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Het vervangen van een kachelradiator is zeker een flinke klus bij VW er moet veel gesloopt worden onder en om het dashbord heen,maar het is te doen en je spaart een enorme boel geld als je het zelf kunt...da's zeker!

Meestal gaan ze lekken als de auto op leeftijd komt en al eens het kookpunt heeft genaderd of heeft gekookt,dan loopt de druk zo hoog op dat deze radiator spontaan kan gaan scheuren.

Ik kan mij nog herinneren in de jaren 90 dat er bij de Golf II auto's zijn terug geroepen voor een overdrukklepje die tussen de slang geplaats werd om zo de druk terug te nemen in de kachelradiator,maar dat was ook weer pet wand daarna werd de kachel weer minder warm als voorheen.

snowman11000 0

18 jaar

Gewoon een zaterdag uittrekken voor deze gigaklus, alles netjes losmaken, zonder geweld. Goed kijken hoe de boel in elkaar zit. Bij montage alle schroeven enz. weer gebruiken, anders gaat het dashboard rammelen.

succes

audia4 0
badge

18 jaar

@ Snowman

bij de vroegere type's golf 2 enzo zat inderdaad die vervelende rotklep tussen de slangen..had zelf voor de hobby ook een golfje 2 maar heb deze overdrukklep toch maar ertussenuit gelaten..de temperatuur in de auto ligt niet veel hoger dan de temperatuur van buiten..maar naderhand waren de radiators veranderd als ik me niet vergis..( kachelradiator )..maar rij nu al zo'n jaartje ermee rond zonder problemen..

Had toen het risico genomen en tot nu toe is gelukkig alles goed gegaan..

En idd zoals Harry al zegt,

Gewoon even een zaterdag uittrekken voor de klus te klaren..
en zoals al gezegd word,op een normale manier,geweld is er tenslotte al genoeg..

Succes ermee..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Een hele zaterdag uittrekken voor een kachel-
radiateur van een golf2,Ik heb heel wat van die
radiateurtjes vern. tijdens die terugroepaktie.
Op een gegeven moment deed ik het in 3 kwartier
inclusief de auto binnen en buiten rijden

Riesjaar 0

18 jaar

3 kwartier ?

op de Teun - De - Beun manier ?

stefan84 0

18 jaar

richard...

we praten hier over een golf 3, goed lezen bj 97! daar kom je met 3 kwartier niet mee weg..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Een Golf GTI G60?. Wat moet ik mij daar bij voorstellen....? Lijkt me een bijzondere auto.... Een GTI met G-lader lijkt me interessant! Of gaat het hier om zo'n 16-kleps VR blok? Scheelt dat niet een paar cilinders...? 2.0 of 1.8...... Heel veel mogelijkheden... Of is het een ouder model wat in 1997 in Nederland op kenteken is gezet? Is het nu een Golf 2 of Golf 3?

Santa 0

18 jaar

Richard, geen zin om het nog een keertje bij mij te komen doen? Ik heb ook zojuist in de Rook gehapt .. ;-)

Is het echt 45minuten werk als je een beetje weet hoe het zit? Neem anders even contact met me op, heb wat specifieke vraagjes erover. Alvast dank! Het gaat dan dus ook om een Golfje 2 1990 Wolfsburg Ed.

GraPghaST 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.