Hallo,
De kachel van mijn gti reageert niet als ik 'm op warm of koud zet..
Hij blijft de buitenlucht temp. blazen!! De airco daar in tegen werkt perfect..
??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de airco het daadwerkelijk wel goed doet,dan kan het probleem liggen aan de temperatuur regelklep in het dashbord/kachelhuis.
Laat de kachel maar eens uitlezen dan weet je het zeker.
Climatronic of mechanisch?
Ja daar dacht ik dus ook aan, maar dat word dan het hele dashboard eruit halen denk ik... niet zo leuk idee..
Geen climatronic, gewoon mechanisch
gr
15 jaar
[quote=rlx]Ja daar dacht ik dus ook aan, maar dat word dan het hele dashboard eruit halen denk ik... niet zo leuk idee..
Geen climatronic, gewoon mechanisch
gr[/quote]
Ohh mechanisch,dan heb je maar 1 stelmotor en die heeft daar niks mee te maken.
Als je aan de temperatuur knop draaid,voel je dan weerstand of voelt hij lam aan?
Hoe is de temperatuur van de motor? Staat altijd op 90 graden?
De knop voelt niet erg lam aan.. Maar het is ook niet zo dat je veel weerstand voelt.
Denk dat de knop best normaal is..
De motortemperatuur loopt ook gewoon netjes op tot de 90 graden, verder niets bijzonders aan.
15 jaar
dus.... dashboard eruit ?
15 jaar
Je moet eerst weten wat er stuk is.
Begin met de kachelslangen die naar kachelradiateur lopen op schutbord,worden die allebei snel warm bij KOUDE START?
Zo ja,dan probleem binnenin,losse kabel op kachelklep behoord dan tot de mogelijkheid.
Worden de kachelslangen niet snel warm,maar pas wanneer de motor al op bedrijfstemperatuur is? Dan probleem bij de motor.
[quote=ricky]Je moet eerst weten wat er stuk is.
Begin met de kachelslangen die naar kachelradiateur lopen op schutbord,worden die allebei snel warm bij KOUDE START?
Zo ja,dan probleem binnenin,losse kabel op kachelklep behoord dan tot de mogelijkheid.
Worden de kachelslangen niet snel warm,maar pas wanneer de motor al op bedrijfstemperatuur is? Dan probleem bij de motor.[/quote]
De slangen worden allebei aardig snel warm bij koude start..
15 jaar
Ik gok op een losse kabel die naar de temperatuurregelklep gaat.
Kwam bij Golf 3 ook wel voor (staalkabeltje die los geschoteen was van de knoppen unit, vaak omdat er een stuk plastic afbrak van het geheel)
15 jaar
dit weekend ga ik de thermostaat vervangen omdat de auto moeite heeft om op de normale bedrijfstemperatuur te blijven tijdens t rijden..
Heb m ook een aantal malen uitgelezen maar hij geeft geen fouten..
Waar kan ik de temperatuurregelklep vinden? Toch maar ff checken of de kabels goed zijn?
dat ...ding geeft natuurlijk nu ook amper warme lucht dus ik bevries onderhand pffff
14 jaar
Nog altijd geen oplossing gevonden..
Kachel blaast nog steeds niet de warme lucht die t zou moeten blazen..
Heb gemerkt dat als ik het knopje "binnencirculatie" gebruik er langzamerhand wel warme lucht uitkomt.. Jammer genoeg is dit geen goed alternatief aangezien alles dan gaat beslaan..
Heb ook de thermostaat vervangen maar ook dit mocht niet baten..
Iemand nog tips?
14 jaar
Hoe zit het met het kabeltje die naar de temperatuur regelklap gaat,zit deze vast?
Is dat het kabeltje die vanaf de draaiknop koud/warm naar achter gaat?
14 jaar
Ja
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar