Volkswagen Transporter: kantelende zuiger

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 130pk tdi

kan iemand mij vertellen hoe ik aan een kantelende zuiger komt na 130000 km gereden te hebben,dit is gebeurt nadat ik vier weken geleden een reperatie heb gehad van een pomp van mijn verstuivers.en watmoet zoiets kosten.

gr frans

serray

Geplaatst door serray (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, wat is precies de klacht met deze auto ? Bijgeluid oid ? Kantelende zuigers heb ik nog niet meegemaakt bij deze motoren, maar het zou natuurlijk kunnen, waar is die kantelende zuiger geconstateerd ? Groet Jan227

serray (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo jan,hij heeft bijna twee weken gestaan bij AA point amsterdam,en gisteren belde ze dat ze eindelijk achter waren en of ik maandag even langs wilde komen om te overleggen.
de klacht was eigenlijk dat ik hem in de avond gewoon weg had gezet en in de morgen liep hij niet meer lekker stationeer en begon te stotteren met rijden.geen bijgeluiden.

gr frans

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, de klacht mbt stotteren en geen bijgeluiden wijst niet direkt op een kantelende zuiger, maar eerder cilinderoverslag agv bv compressie verlies of een defekte pompverstuiver. Het probleem was onstaan na reparatie aan de pompverstuivers ? Groet Jan227

serray (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo jan,bij de vorige keer was ook de schroefdraad van de pompverstuiver gebroken en hersteld, kan er niet een stukje schroefdraad tussen de zuiger gekomen zijn en daar mee de probleem ontstaan is.

gr frans

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, daardoor onstaat waarschijnlijk niet een kantelende zuiger en een kantelende zuiger is naar mijn weten geen aanleiding tot stotteren of slecht stationair draaien. Dus wacht even af wat de dealer maandag precies te melden heeft over het hoe en waarom. Groet Jan227

martijn v o (0), 12 jaar geleden

Schroefdraad van het boutje waar de verstuiver mee vastzit bedoel je neem ik aan?
Een kantelende zuiger kan niet van het ene op het andere moment ontstaan maar gaat zeer geleidelijk en wordt meestal veroorzaakt door te rijden met een hoge belasting in een te laag toerental.

Zijn bij de reparatie van je pompverstuiver wel de verstuivers afgesteld?
En zijn bij de reparatie wel nieuwe pakkingen gebruikt en nieuwe rekboutjes?

Als je verder rijdt (hogere toeren) zijn er dan nog klachten?

serray (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo jan en martijn,ik was bij de garage en de conclusie was onderblok moest vervangen worden,maar het was beter dat er een nieuwe motorblok in ging.oorzaak niet duidelijk,ze zeiden waarschijnlijk verkeerde olie wat in mijn ogen niet kan omdat ik altijd bij de
volkswagendealer ben geweest.En ze zeiden dat het ook niks met de vorige reparatie had te maken omdat de pomp van de eerste cilinder was en de zuiger is de vijfde cilinder.Ik vind dit een slechte zaak met nog geen 130000 km op te teller.

gr frans

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, een kantelende zuiger zal volgens mij niet de genoemde klachten tot veroorzaken, een defekte zuiger wel (compressie verlies), maar dan kan er een nieuwe zuiger ingezet worden . Is de cilinderwand beschadigd dan kan er bij een motoren revisie bedrijf een nieuwe cilinder bus (plasma beklede wand) ingezet worden. Ook de cilinderkop is gezien de gestelde diagnose waarschijnlijk weer te gebruiken, scheelt je ook al snel 2500 tot 3000 euro. Een nieuwe motor zal je al snel incl montage een kleine 10.000 euro kosten schat ik zo. groet Jan227

serray (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo jan, de garage kwam inderdaad met een nieuwe motor aan of een gebruikte.kost inderdaad ongeveer 9600 euro,

kreeg maar 10 procent korting,is voor mij geen optie heb ik gewoon niet, kom met hun gewoon niet verder.
ik krijg zo als hij er nu bij staat kan ik 6500 euro krijgen voor mijn bus veel te weinig maar denk dat ik dat maar ga doen bent het zat na drie weken geouwehoer.ik moet verder rij al drie weken in een huurauto.
gr frans

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, wellicht is een second opinion een optie. Wellicht is je oude motor op te lappen. Ligt de motor van je bus helemaal uit elkaar, of is de diagnose gesteld op basis van de klachten ? Bekijk deze site eens ,mogelijk kan dit bedrijf je verder helpen : http://www.holthuizen.nl . Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.