close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Na lang starten pas aanslaan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 ACV

Hallo

Ik heb hier een T4 staan met een ACV motor
De motor slaat na lang starten pas aan en rookt dan wit
Gloei lampje licht even op maar het systeem gloeit niet
Als ik de stekker van de 2 polige blauwe thempratuur sensor
afhaal slaat de motor direct aan maar het gloeisysteem
blijft door gloeien!
Blauwe sensor is vervangen
Ook is de D-riem vervangen

Iemand een idee??

Mvg Henri

Geplaatst door

JOBKUS (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Henri,

Als hij direct start met de temperatuursensor los is vreemd, maar kan wel met de timing te maken hebben. Riem is vervangen zeg je, maar ook de 2e riem van de brandstofpomp? Deze worden wel eens overgeslagen en kunnen dan te slap gespannen zijn en problemen geven.

Siem Bijman 680
badge vip badge

13 jaar

Hallo

Ja de riem van de pomp is ook vervangen!

JOBKUS 0
badge

13 jaar

heb je de pomp ook afgesteld? en gecontroleerd met je testapperatuur?

riennoot 0
badge

13 jaar

Nee dat ga ik nou doen.
Volgens de volkswagen dealer ligt het het de timing van de pomp!

JOBKUS 0
badge

13 jaar

Vroeger had je ook wel het probleem dat de krukas poelie over de spie verdraaide en daardoor de timing verliep...Maar kan me niet herinneren of dat ook bij de ACV motor voorkwam.

Siem Bijman 680
badge vip badge

13 jaar

[quote=Siem Bijman]Vroeger had je ook wel het probleem dat de krukas poelie over de spie verdraaide en daardoor de timing verliep...Maar kan me niet herinneren of dat ook bij de ACV motor voorkwam.[/quote]
Siem, dit komt voor, als een hobbyist is bezig geweest, de poeli van een 2.5 TDI moet je met grof geweld (180 n/m en dan nog 180 graden + nieuwe rekbout en diamantschijfje) vast trekken. Gaat overigens niet met huis tuin en keuken gereedschap en zonder de juiste krukas tegenhouder. Ook de luchtsleutel red het voorgeschreven aantrekmoment nooit. Enige juiste oplossing is een 1"dop SW-27 met een wringijzer waar je nog eens een brok pijp ook op moet zetten....


Als ik de klacht zo hoor, pomptiming, niets anders. Eerst het ding op de merktekens goed zetten, dan met de testkast fine tunen.

succes.

audia4 0
badge

13 jaar

Opgelost Timing pomp

JOBKUS 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.