Volkswagen Golf: kapot gaan labda sonde

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo,
Ik heb al 3 x de auto naar de garage gehad om een kapotte labda sonde te vervangen, wat zou nu de oorzaak kunnen zijn dat deze steeds kapot gaat?
(de motor gaat opt laatst bij stationair lopen steeds sneller tot 2000 omw / min, en valt dan weer terug, en dit herhaald zich steeds.)
Wie weet wat ik nog niet weet? :))

jacob43

Geplaatst door jacob43 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Zou een probleem kunnen zitten in het gasklephuis of temp.sensor,vacuum enz.
3x een lambdasonde stuk is wel ongeloofwaardig.

Ricky,

Audidriver73 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is het niet de stekker of kabel die naar sonde loopt door bijv. marter die erin gezeten heeft?

hakeemolajuwon (0) PRO, 17 jaar geleden

Test eerst de lambdawerking op benzine. Als die wel goed is zit de oorzaak ergens anders. Gezien je auto, bouwjaar en gas vermoed ik dat er een Necam systeem gemonteerd is. Bij dit systeem wordt de lambdasonde onderbroken door middel van een relais dat bij de rechter veerpoot, of tegen het schutbord zit. Het kan zo zijn, gezien de leeftijd dat de verbindingen voor de onderbreking slecht zijn. Kijk daar eens na.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.