close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : kapotte waterpomp??

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2h 1.8

hallo allemaal ik heb met me golf cabriolet uit 1991 2h 1.8 motor het volgende probleem.de auto lekt uit zijn dop van de exspansievat(koelvloeistof resevoir) koelvloeistof en maakt een heel zacht sissend geluid het is niet veel wat er uit komt maar de auto deed het voorheen nooit . mij temperatuur is gewoon in orde ventilator werkt ook gewoon slaat aan als de motor te heet word en koelt dan weer netjes de motor af tot een normale temp. dus dit werkt allemaal zou het zo kunnen zijn dat me waterpomp defect is en wat iemand wat de symptonen hiervan zijn?dacht zelf dat een aitpo daar alleen vloeistof uit gooit als ie een koeknde motor heeft dus vandaar mij vraag


groetjes wallie

Geplaatst door

hoffmann (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als kachel gewoon warm word en temperatuur goed blijft en er geen extreme druk opbouw in de waterslangen is dan is waarschijnlijk je radiateur dop overleden!

als je waterpomp defect zou zijn,zou hij meteen warm lopen,koude lucht binnen blijven blazen,en zou je koelvin ook niet gaan draaien..

Worden je koelvloeistof slangen hard van de druk als de motor warm is ?

Kan inderdaad de dop van het expansievat zijn die kapot is,maar als de druk te hoog word in het systeem door bv een kapotte koppakking kan hij ook hierdoor de koelvloeistof eruit duwen,

Staat het koelvloeistofpeil wel nog tussen min en max bij koude motor ? of moet je wel eens wat bijvullen ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

ja de slangen zijn wel hard maar weet niet beter dat dat altijd al zo was via zijn over loop gooit ie ook netjes alles weer terug heb ooit wel eens wat moeten bijvullen maar is nog nooit onder het minium geweest over koppakking gesproken auto rookt wel een klein beetje witte rook niet dat ik een mist bank maakt hoor maar zag het gister toevallig nog zie gewoon als ik buiten de auto sta een kleine witte rookpluimpje er uit komen maar ook dit doet ie al sinds ik de auto heb dit is overigs wel weg zodra de motor warmer word en wat betreft verwarming werkt gewoon en koel vin werkt ook is eventueel een koppakingtest mogelijk ? of zal ik maar eerst kijken wat er gebeurt met een nieuwedop?

hoffmann 0

15 jaar

Eerst nieuwe dop inderdaad.
Grote kans dat er verder niets aan de hand is.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

om de koppakking bij deze motoren stuk te krijgen moet je wel heel erg je best doen. dit type motor is zo'n beetje het sterkste wat vw gebouwd heeft. Kom je alleen af als je hem begraaft. Als je de koppakking stuk weet te krijgen is het meestal lekkage tussen 2 cilinders en loopt de motor voor geen meter meer.

2 mogelijkheden, de expansievaten zijn niet helemaal levensduurproof, er komen kleine haarscheurtjes in die in de loop der jaren gaan lekken; of de dop. Tankie kost zo'n 30 euro bij de dealer, de dop de helft.

audia4 0
badge

15 jaar

ja heb me dop vervangen ff afwachten nu maar motor loopt gewoon netjes schommelt iets stationer maar rijd voor de rest super goed pakt ook goed op en kracht zit er ook in dus zou ik kunnen uitsluiten dat het me koppaking is?

hoffmann 0

15 jaar

Rij hem eens goed warm,en laat de ventilator eens aan slaan..indien er geen stoom/lekkende koelvloeistof meer te zien is,zou ik er niet meer wakker van blijven liggen..

Dan is het toch de dop geweest,dan was je voor een paar euri de man..

stefan84 0

15 jaar

ja is goed ga het in het wekend even doen en kijkenof ie nog lekt

hoffmann 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.