auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II: Nokkenassen 1.8 8v en 1.8 8v GTI

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v SF

Hallo,

Ik heb zelf een audi 80 met 1.8 motor met 89 pk.
Een golf II gti 1.8 8v heeft ongeveer 110 pk, dit komt mede door multipoint injectie en een hogere compressieverhouding.
Maar zit er ook verschil in de nokkenassen van deze motoren? als dit zo is wil ik proberen door het verwisselen van deze proberen de 89 minder valide shetlanders van een paar meer vriendjes te voorzien.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

Sieperman (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gti heeft een andere kop, zuigers met komvorm, grotere kleppen en een andere nokkenas. en idd de inspuiting doet de rest.

die 90 pk blokken zijn heel sterk, taaie dingen, maar echt veel meer vermogen krijg je er niet zomaar uit. deze hebben namelijk zeker in hoog toerenbereik flink last van asmatische klachten; door de kleine kleppen veroorzaakt. Groot voordeel van de kleinere kleppen en inlaatvorm is dat het blok flink koppel bij laag toeren heeft. Daar is hij dus op gebouwd en sleept met gemak je audi mee.

audia4 0
badge

15 jaar

DEsalnietemin, mocht je een nokkenas zoeken van een GTI 8V (PF motor), ik heb eentje liggen voor weinagh. :)

Speedrazor 0

15 jaar

Voor ik een andere nokkenas ga installeren ben ik wel nieuwsgierig naar het exacte verschil tussen de assen en of deze uberhaubt uitwisselbaar zijn. Ik heb geen zin om meteen ook klepstoters te moeten vervangen omdat deze meer op hun sodemieter krijgen.

Ik heb nog even gekeken naar de gegevens van beide motoren, en wat ik vreemd vind is dat de 1.8 gti komzuigers heeft en nog steeds een hogere compressieverhouding terwijl de slag en de boring gelijk zijn. Om dit voor elkaar te krijgen moet de kop een stuk vlakker zijn dan die van de gewone 1.8.
Ook komen het maximale koppel en vermogen bij de gti een fractie eerder vrij dan bij de gewone 1.8

Tevens heb ik op hbase nog even gekeken en daar geven ze aan de de uitlaatkleppen voor beide motoren gelijk zijn. De inlaatklep wordt niet aangegeven.

Sieperman 0

15 jaar

[quote=Sieperman]Voor ik een andere nokkenas ga installeren ben ik wel nieuwsgierig naar het exacte verschil tussen de assen en of deze uberhaubt uitwisselbaar zijn. Ik heb geen zin om meteen ook klepstoters te moeten vervangen omdat deze meer op hun sodemieter krijgen.

Ik heb nog even gekeken naar de gegevens van beide motoren, en wat ik vreemd vind is dat de 1.8 gti komzuigers heeft en nog steeds een hogere compressieverhouding terwijl de slag en de boring gelijk zijn. Om dit voor elkaar te krijgen moet de kop een stuk vlakker zijn dan die van de gewone 1.8.
Ook komen het maximale koppel en vermogen bij de gti een fractie eerder vrij dan bij de gewone 1.8

Tevens heb ik op hbase nog even gekeken en daar geven ze aan de de uitlaatkleppen voor beide motoren gelijk zijn. De inlaatklep wordt niet aangegeven.[/quote]
kop is idd vlakker...... een gewone 1.8 8v 90 pk motor kan met de zuigers niet bij de kleppen, bij een gti gaan ze er dwars doorheen.....

audia4 0
badge

15 jaar

dat de 79 kw blokken niet zonder riem draaien weet `k.
maar wat is nou precies het verschil tussen de gewone en GTI nokkenas? is die GTI een beetje scherper ofzo.
En is ie om te zetten?

Sieperman 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.