Volkswagen Golf II : Golf 2 1.8 16v Pl Slaat niet aan

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Hallo,

Ik heb hier een Golf gti staan, met een startprobleem... Auto slaat niet aan.
Heb kabel van de bobine naar ontsteking los gehad, hij vonkt daar wel dus waarschijnlijk niet de bobine?
Toen heb ik 1 injector leiding los geschroefd. En er komt weinig tot geen benzine. Ook maakte de opvoerpomp in de tank
vrij veel geluid toen hij nog wel reed. Heb me laten vertellen dat ik deze moet vervangen. Moet ik dan de complete tank onder de
auto uit halen, of kun je daar bij door de achterbank (zitvlak) weg te halen? iemand nog een ander idee waardoor de brandstofdruk
er niet is? graag reacties

Groeten Jiri

Muppet18

Geplaatst door Muppet18 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

meende dat je brandstofpomp onder de auto zat net voor de tank rechterzijde kijk hier maar eens

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]meende dat je brandstofpomp onder de auto zat net voor de tank rechterzijde kijk hier maar eens[/quote]
Hebt gelijk, ben zelf maar op onderzoek uitgegaan... Bij sloperij zo'n pomp gehaald, gemonteerd hier voor op de stoep;)
Probleem meteen opgelost!! Toch bedankt voor de moeite;)

Gr, Jiri

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Muppet18][quote=poppekast]meende dat je brandstofpomp onder de auto zat net voor de tank rechterzijde kijk hier maar eens[/quote]
Hebt gelijk, ben zelf maar op onderzoek uitgegaan... Bij sloperij zo'n pomp gehaald, gemonteerd hier voor op de stoep;)
Probleem meteen opgelost!! Toch bedankt voor de moeite;)

Gr, Jiri[/quote]
dikke kans dat je probleem niet opgelost is!!!!!!!!!!!!!!!!!

waarom is de pomp onder de auto stuk gegaan, dat heeft namelijk bijna altijd een reden..... En dat zijn niet de km stand, er zijn 2 opties:

1 er zit water in de tank, bij een golf 2 doordat er b.v. zonder tankdop is gereden
2 het opvoerpompje in de benzinetank is verlost van zijn kunstof waaiertje, en dat komt vaker voor dan je denkt.
dan krijgt de pomp onder de auto te kort benzine en overlijd doordat hij half droogstaat. (ding koelt met benzine)
tank leeghalen, vlotter uitbouwen via het luikje in de kofferruimte, en je ziet de pomp zo zitten. Elke golf II met benzine motor die ingespoten is heeft deze hulp pomp in de tank zitten!!

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

Brandstofpomp zit er nu toch al weer tien dagen onder, en niks geen problemen.. dus ga er vanuit dat het helemaal opgelost is...
Btw, wel een nieuw probleem ontstaan nadat ik mn distributie-riem had v.v.! Als de auto koud is en je geeft gas, is het net alsof hij valse lucht zuigt en ipv. gas geven , valt het gas dan weg! mensen met enig idee?

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

laat je ontsteking eens afstellen
denk dat die niet goed meer staat of je riem staat een tand verkeerd

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

Ontsteking is goed, ook gecontroleerd met voor ontsteking met zo'n stroboscooplamp en zo.
Riem staat volgens orginele tekens ook gewoon op tijd!

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

vacuumslang los?

waar heb je de ontsteking op gezet deze moet tussen de 4 en 8 voor bdp staan vacuumslang van vervroeger losnemen voor je gaat stellen

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]vacuumslang los?[/quote]
Zat ik ook al aan te denken! maar heb echt alles weer goed vastgezet!
Dacht, misschien die luchtklep van de klepweger misschien vet is ofzo!
zo'n K-jetronic systeem is daar toch wel een beetje gevoelig voor volgens mij

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=poppekast]waar heb je de ontsteking op gezet deze moet tussen de 4 en 8 voor bdp staan vacuumslang van vervroeger losnemen voor je gaat stellen[/quote]

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast][quote=poppekast]waar heb je de ontsteking op gezet deze moet tussen de 4 en 8 voor bdp staan vacuumslang van vervroeger losnemen voor je gaat stellen[/quote]
[/quote]
Dat durf ik niet te zeggen... heeft iemand anders voor me geregeld, ik heb de apparatuur er zelf niet voor... maar ga er vanuit dat hij dat wel goed gedaan heeft!

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

vind het een beetje vraamd dat het naar vervanging distributie is gebeurt daarom zit ik aan die ontsteking te twijfelen je zal eens moeten vragen hoe ze hem hebben afgesteld en op hoeveelgraden voorontsteking en dit moet je afstellen met de slang los van de vervroeger anders komt t niet goed

stefan84 (0), 15 jaar geleden

zelf denk ik dat ze riem niet goed ligt..controleer deze eens dmv de merktekens op vliegwiel en nokkenaspoulie,kijk ook eens waar de rotor heen wijst dan ?

Is de motor niet meer rond gedraait toen de riem eraf lag ? kan dan nl ook zo zijn dat de nokkenas 180gr gedraait moet worden.

Want met de oude riem liep hij goed,na het vervangen ineens slecht..dus het probleem ligt aan : verkeerde timing/ontsteking.

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=stefan84]Is de motor niet meer rond gedraait toen de riem eraf lag ? kan dan nl ook zo zijn dat de nokkenas 180gr gedraait moet worden.

.[/quote]
als die 180 gedraait is loopt ie niet

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

Tekens staan goed, nokkenas en krukas zijn na het loshalen niet meer verdraaid....
Weet niet of iedereen het goed gelezen/begrepen heeft, maar auto loopt alleen ff wat minder, na koude start.
Ben je een kilometer of soms nog minder, loopt hij wel perfect... alleen stationair bij koude start loopt hij niet goed
en als je dan gas wilt geven, is het net alsof het gas juist wegvalt, alsof hij ergens valse lucht aan zuigt!
Hij slaat ook moeilijk aan bij koude start!

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je nog gevraagd naar je ontsteking hoe die is afgesteld?

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

ja, hij zij zelf dat alles klopte

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

dan zal er toch met verschillende metingen moeten gekeken worden waar het probleem zit met een k jetronic kun je een boel beleven

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Dan heb je best kans dat het probleem in de spinkop of koudstart injector te zoeken is..

Zelf denk ik dan die laatste,

Je kan de koudstartinjector eens eruit draaien als de motor helemaal koud is,of het s'ochtends..en dan iemand anders de motor even laten starten..als deze nu niet begint te spuiten,ligt hier je probleem..spuit hij wel,dan eens richting spinkop kijken..

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

waar zit die koudstartinjector ergens dan?

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

hij zit rechts aan de zijkant van je inlaatspruitstuk

Muppet18 (0), 15 jaar geleden

Marco, bedankt voor de tekening, maakt alles al een stuk duidelijker! ga het morgen vroeg meteen controleren als het lukt...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.