Hallo,
Probleem:
-Motor loopt warm
-Radiatorfan slaat niet aan
-Bovenste koelslang wordt heet en hard
-Onderste slang blijft koud
-Radiator bovenin warm onderin koud
-Druk op expansievat (zou je dop eraf laten goot hij alles eruit)
LET OP: Kop en pakking zijn al vervangen!!! probleem is er nog...
Kan het de thermostaat zijn ?(zit in onderste slang die koud blijft, deze is nog niet lang geleden erin gezet...)
Kan het waterpomp zijn?
graag jullie idee!
m.v.g.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan een thermostaat zijn maar ook een waterpomp zal beginnen met de thermostaat
dacht dat je waterpomp werd aangedreven door je v snaar en als ik het dus goed heb zit je thermostaat aan de onderzijde van je waterpomphuis als je die er dan uit hebt kun je meteen voelen of de scoepen van de pomp niet stuk zijn of dat ze los liggen
succes
Bedankt voor de snelle reactie en idd onderaan waterpomphuis!
zal morgen eens een poging wagen als hij op de brug staat!
Nogmaals bedankt!
m.v.g.
15 jaar
Kon nog niet op de brug dus heb zo even de motor laten lopen:
- water stroomt met mooi straaltje uit slangetje in het expansievat (waterpomp lijkt me dus ok vanwege de duidelijke circulatie)
- wanneer net gestart en in bovenste slang knijpt kan je dat weer duidelijk aan onderste slang zien dat water heen en weer stroomt...dus thermostaat niet geheel dicht?
- bij warmer worden van de motor nam harder worden slangen toe maar wat is normaal bij gesloten systeem en wat niet?
- Olie temperatuur tot 94 graden op laten lopen maar Fan sloeg nog niet aan dus toch maar weer uit gezet...
(zou het de dop kunnen zijn?)
(Toch de pakking? Hij bouwt duidelijk druk op...)
Wil de thermostaat nogsteeds demonteren en kijken wat er dan gebeurt maar pomp lijkt te werken...de radiator leek nu ook gewoon warmer te worden... gisteren niet!
groetjes
15 jaar
Voor je verder blijft proberen zou ik eerst de thermostaat maar even vernieuwen. Als je nu iedere keer de motor laat lopen is de kans dat de koppakking als nog kapot gaat. Thermostaat kun je ook vernieuwen op de grond.
Hans
Ik begrijp het, maar vanaf de grond (dus bovenaf) kom je er echt niet bij...heb ik reeds geprobeert!
Eronder gaat al helemaal niet lukken daar de bodemspeling minder dan 10 cm bedraagt!
Heb inmiddels een tweede thermostaat erbij gehaald dus nu wachten tot de brug vrij is!
I.i.g bedankt!
groetjes
15 jaar
elise
idd eerst even de thermostaat vervangen/controleren..
je ventilator zal nu niet aanslaan,omdat de temperatuur in de radiator te laag is,dit komt omdat 1 slang warm is en de andere koud..de sensor die je vin laat draaien zit aan de zijkant in de radiator,meestal een kleine dikke sensor met 2 of 3 kabels eraan..
Wat gebeurt er trouwens als je de motor laat draaien met de dop van het reservoir af ? borrelt hij niet of gooit hij het er alsnog uit ?
blaast je kachel wel nog warme lucht ?
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar