Volkswagen Golf IV: Katalysator fsi

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 81kw fsi bad

Hallo
Het binnenwerk van de 2e katalysator ligt los in het huis, en rammelt daardoor ( de 1e is 1 geheel met het spruitstuk).
Nu ben ik bij de dealer geweest, en de reparatie moest 1200,- kosten. Dan was inclusief voorpijp, omdat het in mijn geval 1 geheel is met de kat.
Dat vond ik wat veel, en dacht dat er misschien een goedkopere oplossing was, maar imitatie kan ik nergens vinden.

Nu zijn er natuurlijk universele kats die je er tussen kan lassen, maar omdat deze 2 kats heeft weet ik niet of dat zomaar kan. Ik heb begrepen dat er 1tje een gewone 3 weg kat is, en de andere een NOx absorpsie kat.
Ik vermoed dat de 2e de NOx kat is, maar weet het niet zeker.

Kan iemand me verder helpen?

Alvast hartelijk dank.

simms

Geplaatst door simms (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Om veel ellende te voorkomen monteer absoluut geen imitatie.
Beter is nog een gebruikt exemplaar (origineel) te monteren.

Gr. paul

simms (0), 14 jaar geleden

Oke, ik wist niet dat het zo slecht gesteld is met imitatie. Geld dat in speciaal voor een fsi motor, of in het algemeen?
Ik vraag me af als ik een gebruikte monteer, als ik hem kan vinden, niet binnenkort weer hetzelfde probleem krijg. Of is het geen kwaal?

Bedankt voor respons.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het gebeurt niet alleen bij jou type Jan,

En dat is ook zo met die immi kat's

Gr Stefan

simms (0), 14 jaar geleden

Als ik het zo hoor word het toch maar ff slikken, en een nieuwe orginele.

Maar eh, is dat normaal 1200,- ?

Bedankt

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Een enkele katalysator kost al zo'n 600 tot 800 euro. Bij jou zitten er 2, reken maar uit.

ik zou eerst de uitlaat demonteren en kijken of het losse stuk(je) te verwijderen is. Is dat een klein stukje en zit de rest vast, dan monteerde ik de uitlaat weer.
Is er te veel van het materiaal weg, krijg je vanzelf een foutcode en kun je er altijd nog een nieuwe onder zetten.

simms (0), 14 jaar geleden

De eerste zit in het spruitstuk, en die is blijft zitten.

Van de 2e lijkt het alsof het hele binnenwerk los zit, en ben bang dat de brokken na verloop van tijd in de dempers kunnen vliegen.

Groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.