close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Katalysator rammelt

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Sinds kort rammelt mijn katalysator (slechts 40.000 km gereden) bij het schakelen en als deze stationair loopt (bij gas geven dus niet). Er gaan geen lampjes branden. Ik ben naar dealer geweest en kan alleen een orginele laten plaatsen (€1200). Is dit een bekend probeem? Volgens de dealer hoef ik niet te rekenen op coulance van de fabriek. Ik las dat je een katalysator ook leeg kan trekken. Is dit een optie of kan ik deze kat ook rebuilden? Alvast bedankt voor de reactie!

Geplaatst door

Raimond100 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat je kunt doen is de katalysator in omvang iets krimpen daarmee is dit probleem, het rammelen opgelost.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

openslijpen indeuken en weer dichtlassen de steen die erin zit opklemmen

Leeg halen is geen optie. Resulteert al heel gauw in een storingslamp en je komt niet door de APK heen.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=robby10030]openslijpen indeuken en weer dichtlassen[/quote]
Gewoon en heel simpel met een bol hamertje hier en daar wat kloppen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Dank allemaal; voor de duidelijkheid: bij het rammelen lijkt er wel of er een knikker tekeer gaat! Stel dat het probleem niet wordt opgelost door er deukjes in te slaan, kan ik dan alsnog deze kat laten rebuilden?

Raimond100 0

14 jaar

Heb zelf geen ervaring met het 'reviseren' van een kat, het is wel mogelijk, maar als je dat van plan bent, laat hem heel en sla geen deuken erin.

Lijkt me wel logisch..

Paul,

Is dat al vaker gelukt bij jou met het hamertje ? Die dingen zijn toch verrektes hard, ik bedoel, je moet toch aardig ertegen meppen om er een 'deukje' in te slaan, maar sla je de boel van binnen dan niet meer stuk ipv het losse stuk te 'klemmen' ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Kweet niet hoe grote deuk dat je wilt en denkt te moeten slaan?
Het gaat hier om een fractie van het krimpen van het materiaal...

Een tikkie rondrom de katalysator met een bolle hamer is al genoeg.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Dat je er geen grote deuk in moet rammen begrijp ik, wat ik ermee wou zeggen is dat de kat niet zo dun als een vloeitje, en toch best sterk is..vandaar eigenlijk.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

die deuken erin slaan lukt gewoonweg niet als eerste sla je dat schildje wat eromheen zit kapot en ten tweede die kat zelf is harstikke dik ijzer daar sla je niet zomaar effe met een bol hamertje een deuk in dan moet je wel een grote hamer gebruiken en sla je heel die steen kapot en heel het zaakje vibreerd bij het slaan dus zul je hem er onderuit moeten halen op de grond leggen en met een bol hamertje moeten bewerken,gaat niet goed komen,gewoon openslijpen indeuken en weer dichtlassen werkt perfect

een lange parker erdoor heen werk ook wel eens
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

[quote=robby10030]die deuken erin slaan lukt gewoonweg niet als eerste sla je dat schildje wat eromheen zit kapot en ten tweede die kat zelf is harstikke dik ijzer daar sla je niet zomaar effe met een bol hamertje een deuk in dan moet je wel een grote hamer gebruiken en sla je heel die steen kapot en heel het zaakje vibreerd bij het slaan dus zul je hem er onderuit moeten halen op de grond leggen en met een bol hamertje moeten bewerken,gaat niet goed komen,gewoon openslijpen indeuken en weer dichtlassen werkt perfect[/quote]
Kom op Robby niet te bang....., je bent toch zekers niet voor 1 gat te vangen?
Dik ijzer? het lijkt eerder op dubbelwandig blik....
Er wordt hier en daar door fabrikanten flink bezuinigd, echt dikt staal is niet meer.

Robby je lijkt wel een ambtenaar.

Een Ambtenaar kijkt, waar kan het misgaan, een ondernemer kijkt, waar liggen m'n kansen... ;P

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Vandaar dat ik het ook vroeg Paul, weet niet hoe het bij die laatste nieuwe modellen is, maar de oudere waren niet gelijk 'dubbel blik' om het zo maar te zeggen, maar letterlijk dik wandig.

Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat je er met een bol hamertje een duk in slaat.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat je er met een bol hamertje een duk in slaat[/quote]
Net zo makkelijk.......

En durf je het niet aan, boor je een gaatje las er een moer op, draai er een boutje in.
Het kan allemaal................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Durven en doen is het probleem niet hoor Paul..

Was enkel een vraag die me wel aansprak..

Aangezien jij de VAG man bent ( Vereniging Additieve Geneeswijze ) :-)

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Wat ik probeer is een alternatieve goedkope oplossing aan te dragen...
Men die hier niets in ziet moet dan maar z'n beurs trekken, maar €1200,-

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.