Motor is afgeslagen. Na enige tijd slaat hij moeizaam aan. Motor staat dan te schudden en een blazend of zuigend geluid. Geen rookontwikkeling.
Foutcodes alleen gloeibougieonderbreking cilinder 1 en 2. Waarschijnlijk een verstuiverprobleem.
Nu lees ik dat men de stekkers 1 voor een los maakt en dan probeert om te starten. Zet men dan kleppendeksel iedere keer terug? Heb er nog nooit een open gehad. Kan dit geen kwaad dat verstuivers constant in gaan spuiten? Heb je bij een defecte verstuiver geen foutcode?
Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Heb je ook nog een nummer van de foutcode ?
Bij de oude diesels zou je de verstuivers 1 voor 1 kunnen los halen om wat te testen maar dat is bij jou niet aan te raden.
Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden
Als je problemen hebt met een verstuiver en hij wil daarom niet meer aanslaan moet je storingen in het geheugen hebben.
Dat zuigen en blazen wat je zegt likt ook wel op een vastgelopen turbo.
Dan zie je ook dat de laadrukslang inelkaar wordt gezogen.
arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden
Na een poos staan wil hij ook niet aanslaan. Eerst sloeg hij nog aan. Nu af en toe bijna. Ik hoor ook de pomp niet draaien in de tank als men het contact aanzet. Er zitten alleen foutcodes in van gloeibougienummer 1 en 2. Normaal hoor je toch het geluid van de lagedrukpomp tijdens het aanzetten van contact. Ik zal morgen eerst turbo eens controleren en kijken of er brandstof aankomt bij de pomp aan de motor.
Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden
Kijk maar eerst even of er brandstof komt bij de motor.
Pompen in de tank gaan ook geregeld.
arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden
Pomp in tank wordt wel aangestuurd, maar draait niet. Weerstand pomp is oneindig. Gebeld naar VW en pomp zou kapot kunnen gaan van motorolie dat via de HD pomp in brandstofsysteem zou komen. Nu zie ik alleen maar wat licht zwarte aanslag (niet overdreven) zitten op kunststof behuizing van pomp. Wat is nu wijsheid. De zeef is schoon. (helder)
Is er ook nog een coulance regeling. Auto is van 2006
Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden
Gewoon pomp vervangen of bij de dealer vervangen als het coulance is.
Voor coulance moet je de dealer bellen.
Als het een auto is die door pon is geleverd geef ik je een goeie kans op 100 % coulance.
steef11065 (0), 14 jaar geleden
Schoonvader had ook de pomp kapot van passat 1.9 tdi bwj 2005
Bij hem was het probleem er niet als de tank goed vol was. (bij half leeg of leger problemen)
Zou je nog even kunnen proberen.
Zit wel coulance op alleen die van hem had teveel km gelopen. (hij moest wel aldoor voor onderhoud bij dealer zijn geweest)
Vervangen van de pomp was 290 euro en makkelijk te doen je moet alleen niet vergeten de pakking (rubber) ook te vervangen
Suuces grtn steef
arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden
Pomp is vervangen bij dealer. Geen motorolie in filter van tandempomp. Het was 100% coulance exc. arbeid.
stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden
dom vraagje ; coulance , is dat het nederlandse woord voor garantie ?
Daar het een nederlandse site is , is het voor ons Belgen soms wat moeilijk bij sommige termen !
mvg Christoph
hcaluwe (0), 14 jaar geleden
[quote=stoffel10]dom vraagje ; coulance , is dat het nederlandse woord voor garantie ?
Daar het een nederlandse site is , is het voor ons Belgen soms wat moeilijk bij sommige termen !
mvg Christoph[/quote]
Oh ik dacht dat Coulance een frans woord is? Maar ja het is zoiets als een garantie , soms geheel soms gedeeltelijk.
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=hcaluwe]Maar ja het is zoiets als een garantie , soms geheel soms gedeeltelijk.[/quote]
Coulance is zoiets als een sigaar uit eigen doos... ;
Gr. paul