Motor is afgeslagen. Na enige tijd slaat hij moeizaam aan. Motor staat dan te schudden en een blazend of zuigend geluid. Geen rookontwikkeling.
Foutcodes alleen gloeibougieonderbreking cilinder 1 en 2. Waarschijnlijk een verstuiverprobleem.
Nu lees ik dat men de stekkers 1 voor een los maakt en dan probeert om te starten. Zet men dan kleppendeksel iedere keer terug? Heb er nog nooit een open gehad. Kan dit geen kwaad dat verstuivers constant in gaan spuiten? Heb je bij een defecte verstuiver geen foutcode?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je ook nog een nummer van de foutcode ?
Bij de oude diesels zou je de verstuivers 1 voor 1 kunnen los halen om wat te testen maar dat is bij jou niet aan te raden.
Als je problemen hebt met een verstuiver en hij wil daarom niet meer aanslaan moet je storingen in het geheugen hebben.
Dat zuigen en blazen wat je zegt likt ook wel op een vastgelopen turbo.
Dan zie je ook dat de laadrukslang inelkaar wordt gezogen.
Na een poos staan wil hij ook niet aanslaan. Eerst sloeg hij nog aan. Nu af en toe bijna. Ik hoor ook de pomp niet draaien in de tank als men het contact aanzet. Er zitten alleen foutcodes in van gloeibougienummer 1 en 2. Normaal hoor je toch het geluid van de lagedrukpomp tijdens het aanzetten van contact. Ik zal morgen eerst turbo eens controleren en kijken of er brandstof aankomt bij de pomp aan de motor.
Kijk maar eerst even of er brandstof komt bij de motor.
Pompen in de tank gaan ook geregeld.
Pomp in tank wordt wel aangestuurd, maar draait niet. Weerstand pomp is oneindig. Gebeld naar VW en pomp zou kapot kunnen gaan van motorolie dat via de HD pomp in brandstofsysteem zou komen. Nu zie ik alleen maar wat licht zwarte aanslag (niet overdreven) zitten op kunststof behuizing van pomp. Wat is nu wijsheid. De zeef is schoon. (helder)
Is er ook nog een coulance regeling. Auto is van 2006
Gewoon pomp vervangen of bij de dealer vervangen als het coulance is.
Voor coulance moet je de dealer bellen.
Als het een auto is die door pon is geleverd geef ik je een goeie kans op 100 % coulance.
Schoonvader had ook de pomp kapot van passat 1.9 tdi bwj 2005
Bij hem was het probleem er niet als de tank goed vol was. (bij half leeg of leger problemen)
Zou je nog even kunnen proberen.
Zit wel coulance op alleen die van hem had teveel km gelopen. (hij moest wel aldoor voor onderhoud bij dealer zijn geweest)
Vervangen van de pomp was 290 euro en makkelijk te doen je moet alleen niet vergeten de pakking (rubber) ook te vervangen
Suuces grtn steef
14 jaar
Pomp is vervangen bij dealer. Geen motorolie in filter van tandempomp. Het was 100% coulance exc. arbeid.
dom vraagje ; coulance , is dat het nederlandse woord voor garantie ?
Daar het een nederlandse site is , is het voor ons Belgen soms wat moeilijk bij sommige termen !
mvg Christoph
[quote=stoffel10]dom vraagje ; coulance , is dat het nederlandse woord voor garantie ?
Daar het een nederlandse site is , is het voor ons Belgen soms wat moeilijk bij sommige termen !
mvg Christoph[/quote]
Oh ik dacht dat Coulance een frans woord is? Maar ja het is zoiets als een garantie , soms geheel soms gedeeltelijk.
14 jaar
[quote=hcaluwe]Maar ja het is zoiets als een garantie , soms geheel soms gedeeltelijk.[/quote]
Coulance is zoiets als een sigaar uit eigen doos... ;
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar