close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: kerstboom in de cockpit

Bouwjaar: 1994

Wie o wie weet te vertellen wat de reden van het knippreren van het olie en watertemp lampje bij een T4 (2.5l 5cil (ACU)

Kan het iets mnet de lambda sonde te maken hebben, de bus loopt namelijk op gas.

Geplaatst door

LHO005 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat de computer eens uitlezen, dan kom je er achter wat er fout is.

Tim_vr6 0

19 jaar

bedrading van de dynamo controleren

Tim, de computer wist niets nieuws te melden, totaal geen foutcodes

John, als er iets mis is met de bedrading van de dynamo gaat er toch gewoon het acculampje branden.

Bedankt Leon

LHO005 0

19 jaar

nee bij transporter niet kan ook jou klachten geven,er zit een steker op met 2 dunne draadjes controleer die maar

Bedankt, ik ga het vanavond controleren

Leon

LHO005 0

19 jaar

Ik heb nog even met de eigenaar gesproken en die geeft een nog uitgebreidere beschrijving.

Het volgende:
Olie en water temp lampje gaan tegelijker tijd aan.
Beide gaan samen weer uit
Water tempo lampje knippert tweemaal.
Het euvel gebeurd alleen bij een warme motor
Het gebeurd vooral bij acceleren.
Is de buitentemperatuur heel hoog dan gebeurd het zelfs bij stationair lopen.

De oplossing van John gaan we straks controleren maar misschien dat iemand het specifieke knippergedrag herkent

Leon

LHO005 0

19 jaar

Probleem kan ook heel goed zitten in de printplaat van het instrumentenpaneel. uitbouwen en als je geluk en goeie ogen hebt zie je een los contact in de soldeerpuntjes en kan je deze solderen.

Benny1078 0
badge

19 jaar

Het is zo frapant dat het altijd dezelfde cyclus is eerst beide aan daarna die van de watertemp 2 maal.

We hebben de draden van de dynamo gecontroleerd, beide draden zaten samen op een stekker.
Dit weer opgesplitst en het geknipper blijft nog steeds.
Misschien weet de ECU nog niet dat de bedrading goed zit.

Zelf denk ik nog steeds aan de Lambda sonde maar heb hier geen harde bewijzen voor.

PS Lambda sonde uitgetrokken leverd geef foutcode op

Leon

LHO005 0

19 jaar

Het is gelukt, na een jaar van "accepteren" is de oplossing gevonden, nieuwe bekabeling, rotor en verdelerhuis.

Waarom heb je dat dan niet eerder gedaan??

Hebben we, alleen was dat niet de kwaliteit die de auto voor ogen had.

Nu is weer alles veranderd en is het opgelost

Leon

LHO005 0

18 jaar

en succes verder

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.