Mijn kever houd in tijdens het rijden. Soms gaat het goed en soms lijkt het wel of hij overslaat. Ik heb alles al geprobeerd, afgesteld originele waarde's opgezocht, met een stroboscoop gecontroleerd. Maar geen goed resultaat. Is het mogelijk iets in de brandstof voorzienng? De voet van het brandstofpompje geeft wel brandstof door via de pakking, of werkt dat met een stift die ook slijtage onderhevig is?
Wie o wie..............
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luchtfilter niet op winterstand?
die brandstofpomp mag geen brandstof lekken, los dit eerst op, of je moet van brandende kevers houden.....
pomp werkt idd met een stifd, en de kunststof voet moet je lekker laten zitten, die komt 9 van de 10x niet heel het blok uit.
Welke brandstof gooi je in je auto en hoe oud is deze?
anders zou ik eerst 98 proberen.
[quote=casper44]Welke brandstof gooi je in je auto en hoe oud is deze?
anders zou ik eerst 98 proberen.[/quote]
De groene spuit, 95, met een tovoeging als lood vervanger.
inderdaad brandstof 98 gebruiken en mischien de onsteking goed afstellen. contactpunten, mischien condensator defect. boegies goed controleren.
16 jaar
Ik tank de groene slang (euro 95 ongelood) en moet er een toevoeging bij doen voor het vervangen van lood, wat in 95 ontbreekt. Ik moet nog wel de contactpunten vervangen die zijn een beetje ingebrand. Kort geleden heb ik er nieuwe bougies in gedaan en heb nog een set nieuwe bougie kabels liggen. het Co gehalte heb ik nog wat opgeschroefd en de ontsteking bijgesteld. Nu is het probleem opgelost van het uitvallen bij afremmen/stoppen. Alleen in de derde versnelling 50 km/h houd hij nog in. Kleppen moet ik ook nog stellen. mischien cmpressei verlies derde cillinder????
doe eerst maar eens kleppen stelen ,zo gebeurt ik had er hier eentje waarvan de tuimelaar was opgevreten door te weinig smering
16 jaar
uitlezen (lol)
16 jaar
Hallo Pieter
eerst kleppen stellen dan een lektest doen bij goed resultaat kijk dan eerst of de benzine toevoer vanaf de tank naar jouw brandstofpompfe goed is en er ook voldoende benzine uitstroomt mocht dit ook goed zijn beter een nieuw pompje monteren deze hebben wel eens last van een lek membraam en als laatste pas aan je carburateur denken mocht je er dan nog niet uit komen dan verneem ik dit graag .
met vriendelijke gr Willem
[quote=mariani]uitlezen (lol)[/quote]
Geef dan ook ffe aan waar de diagnosestekker zich bevind :-)
diagnose stekker hebben ze toevallig wel.
die zit namelijk linksboven in de motor ruimte.
maar veel kan je er niet mee .
en ik denk dat mariani niet meer weet wat contactpuntjes zijn of ?
vr gr Willem
[quote=WLS]diagnose stekker hebben ze toevallig wel.
die zit namelijk linksboven in de motor ruimte.
maar veel kan je er niet mee .
en ik denk dat mariani niet meer weet wat contactpuntjes zijn of ?
vr gr Willem[/quote]
nog geen 5% van de geproduceerde kevers heeft dit hoor...... En diagnosesteker is wel een erg groot woord voor dit geval.
ff zomaar tussendoor zou het kunnen dat de tank vacuum trekt????
dat heb ik ook eens gehad
ik kwam er achter toen ik mn tankdopsleutel kwijt was en hem eruit moest breeken
toen ik met de nieuwe tankdop ging rijden was het probleem afgelopen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar