close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: klapperend geluid

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 TDI 110 pk

Mijne heren en/of dames

Het volgende probleem doet zich voor met mijn passat,als ik over een klinkerweg of door een kuil in de weg rij dan krijg ik rechtsvoor een klapperend geluid te horen.
Verdenk de schokbreker ervan alleen als ik hem op de brug zet en dingen ga controleren, dan raad u het al niets te vinden.
Vraag is nu wie heeft hier ervaring mee,word er een beetje dol van.
Is het inderdaad de schokbreker of een of ander rubbertje.
Auto is van 2000 en heeft 159000 km op de klok.

klein psje:om de hoeveel km moet de distributieriem vervangen worden.

al bij voorbaat dank

gr Rob

Geplaatst door

passattie power (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Normaal zijn geluiden op afstand moeilijk te beoordelen, maar ik vermoed een draagarm.

Interval distributie : elke 90.000km of 5 jaar wat het eerst volgt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

hoi Paul
Snelle reactie zo laat op de avond,top.
Draagarm denk je,hoe kan ik dit controleren dat ie verrot is?
riem kan dan nog 30000 km mee.

gr Rob

[quote=passattie power]hoi Paul
Snelle reactie zo laat op de avond,top.
Draagarm denk je,hoe kan ik dit controleren dat ie verrot is[/quote]
Slechte / mindere draagarmen pak je er toch vrij snel tussenuit, in mijn geval doe ik dit veelal rijdend en natuurlijk het liefst op een klinkerweg.
Het kan ook anders, werkt ook heel goed. Auto op een platenbrug, leg twee balkjes op de rijplaten laat vervolgens de voorwielen er tegenaan lopen / stoten. Wat ik zelf doe : Pak de kogels / draagarm beet en laat vervolgens de voorwielen tegen de balkjes aanstoten / lopen. Mocht er daadwerkelijk overmatige speling aanwezig zijn verneem je dit meteen. Speling van max 1mm is toelaatbaar, fijn is een ander verhaal.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

hoi Paul

Bedankt voor de uitleg,ga er maar eens mee bezig.
Zoals je al zei op een klinkerweg hoor je het het beste,ga nog iets doen met het balkje.
Daarna vervangen.

nog een klein psje:veel werk of valt het mee?

gr Rob

[quote=passattie power]nog een klein psje:veel werk of valt het mee?[/quote]
Indien je de juiste spullen hebt niet, je kent het wel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Jazeker kennen we dit probleem,alleen wat gereedschap betreft zit het wel goed.
Kolombrug en goed gereedschap is het halve werk(dat beweert men tenminste).

Heb natuurlijk nog een ps:heb jij ervaring met een K&N vervangingsfilter op dieselauto's,scheelt dit nu echt zoveel ten opzichte van een orgineel filter.

wederom bij voorbaat dank

gr Rob

[quote=passattie power]ps:heb jij ervaring met een K&N vervangingsfilter op dieselauto's,scheelt dit nu echt zoveel ten opzichte van een orgineel filter[/quote]
Niet doen.... Dit kost een hoop luchtmassameters. K&N luchtfilters zijn geolied, juist die olie slaat op het lmm element wat er dan gebeurt kun je wel raden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Goed dat ik het toch maar even gevraagd heb,stond op het punt om een te kopen(op aanraden van anderen).
Scheelt ten eerste 70 euries voor het filter en nog veel belangrijker een hoop problemen.
Gaan we een normaal filter erin doen,mijn dank voor de info.

gr Rob

[quote=passattie power]Heb natuurlijk nog een ps:heb jij ervaring met een K&N vervangingsfilter op dieselauto's,scheelt dit nu echt zoveel ten opzichte van een orgineel filter. gr Rob[/quote]
Het scheelt K en N in ieder geval omzet..........

Geloof al die prietpraat over psycho-tuning toch niet.
Alleen omdat het meer herrie maakt dan normaal gelooft iedereen direct dat ze al 10 tot 25 pk vermogens winst te pakken hebben.

De enige vermogenswinst die aantoonbaar is, staat in de kassa van de verkoper!

Santa 0

16 jaar

hoi Santa

Ben geen type die z'n auto halfords pimpt,heb een standard passat met alu velgen en voor de rest boeit het me niet.
Meer vermogen heb ik ook niet nodig,ging me meer om een betere luchttvoer voor de verbranding.
Als ik snelheid wil pak ik mijn duc wel.


gr rob

Een duc, ging die niet altijd stuc...? ;)

Maar betere verbranding willen maar toch niet onder de pimpers geschaard worden?
Of wil je betere verbranding vanwege het milieu...?

Hoe dan ook, de "verschillen" die optreden met deze psycho-tuning middelen zijn, behalve geluidstoename, toch niet meetbaar....

Santa 0

16 jaar

Betere verbranding heeft niets te maken met pimpen van je wagen,onder pimpen versta ik een boekenplank achter op je wagen en een scania uitlaat eronder.
laat bedrijven zoals DSM zich maar zorgen om het milieu maken,om het milieu hoef geen betere verbranding.

ps:elke motor gaat stuK op de noordpool

Beurtje uitgevoerd(orgineel luchtfilter erin)en draagarmen gecontroleerd,paul had gelijk.
Draagarmen rechts 3 tot 4 mm speling en links 1 tot 2 mm dat wordt weer sleutelen.
Ik zeg Paul bedankt voor de adviezen.

ps:Santa ook bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.