Volkswagen Passat: klapperende multiesnaar

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVB

De spanrol van de multiesnaar stond behoorlijk te stuiteren,en als ik aan het stuur draaide piepte de snaar
en hij klapperde heel erg tussen de stuurpomp en de dynamo.

ik heb er een nieuwe spanrol plus spanelement op gezet (de snaar was 5 maanden geleden gedaan)
het leek even goed maar nu 2 dagen later heb ik weer het zelfde.

de stuurpomp had geen speling en ik kon hem makkelijk draaien zonder zwaare punten.

kan het toch de snaar zijn? of zijn er andere mogelijkheden.


Groet Sybren

Sybren1

Geplaatst door Sybren1 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk een defecte vrijlooprol (komt veel voor) dat is de rol van de multiriem aan de dynamo..

[url=http://imageshack.us][img]http://img503.imageshack.us/img503/2124/...[/img][/url]

paul,

jordie (0), 17 jaar geleden

hoi paul

ik ben ook tot de conclusie gekomen dat de vrijloop het heeft begeven,maar is dit zelf te vervangen want als ik de tekening zo bekijk gaat dat niet zomaar.


hoor graag van je


groet Jordie

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img150.imageshack.us/img150/5365/...[/img][/url]

om de vrijlooprol te demonteren daar heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig... jij bent goedkoper uit dit even te laten doen. dat stukje gereedschap is niet goedkoop.

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is niet zozeer dat het moeilijk is deze rol te vervangen, maar het losdraaien ervan is nogal een probleem als je niet de juiste gekartelde sleutel hebt.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.