👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Soms werkt de klimaatcontrol wel. meestal niet uitgelezen, geen fouten en is opnieuw gevuld. de compressor schakelt wel in n in het begin heeft hij een wat jankend geluid. zo te zien zit er een niuewe koppeling op. maar zoals ik al zei hij draait wel bij het inschakelen . De lage druk is dan 1 bar de hoge druk 2.5 bar ook voelt de lagedrukleiding koud aan en de hoge druk lauw. wat kan er hier mis mee zijn? Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppeling toch niet 100% in orde.Zit een soort frictieplaat en die zal wel weggesleten zijn.Handmatig eens controleren.
Zit er wel genoeg koudemiddel in?De druk in een stilstaand systeem is toch altijd nog zo'n 4 bar.(afhankelijk van de buitentemp)
de druken die jij noemt zijn veel te laag bij een draaiende compressor is de lage druk +- 2 bar en de hoge +- 9 bar.
als het airco systeem voor een langere tijd uitgeschakeld is meot de druk aan beide zijden gelijk zijn en hoe hoog de druk is hangt af van de buitentemperatuur. effe af lezen op de drukmeters dan weet je of hij goed is afgevuld.
De oplossing. een ervaring rijker. Vandaag even verder gekeken nu kwam de lage druk bij stilstaande motor op 4.5 bar en hooge druk 0 !! bij startten ging de lage druk naar 1 bar de hoge druk verandert niet. Conclusie er moet een 100% verstopping zijn. Dus weer leeggehaald en de orrifice tube gedemonteerd. deze zat volledig dicht met metaal deeltjes dus i ga er van uit dat de pomp aan het stuk gaan is hij zal het nu het systeem gespoeld is en een niuwe orrificetube niet te lang meer volhouden, maar ja dit is de keus van de klant.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar