Volkswagen Passat: Inhouden / schokken rond 2000 tpm

Bouwjaar: 2005

Sinds een maand rijd ik in de nieuwe VW Passat (model 2005), type 2.0 tdi 140 pk Highline (zonder roetfilter).

Bij rijden met constante snelheid en toerental ergens tussen de 1800 - 2200 tpm, schokt de auto nogal. Niet constant, maar af en toe.

Ben benieuwd of dit probleem exemplarisch is voor deze auto, of dat meer mensen met de nieuwe Passat dit herkennen. Weet iemand waar dit probleem door veroorzaakt wordt en wat er aan te doen is?

wsmith

Geplaatst door wsmith (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Droopy2400 (0), 18 jaar geleden

Niet zelf gaan tobben. Aanbieden bij de dealer omdat auto nog in de fabrieksgarantie zit.

Benny1078 (0) PRO, 18 jaar geleden

Wij hebben bij ons ook een klant met dit probleem.
Het probleem is een milieuverhaal en heeft te maken met de egr.
Kun je zo proberen als je het slangetje van de egr aftrekt en afdicht doormiddel van een boutje of iets dergelijks.
Daarna rijden en het probleem is verholpen maar zal na een tijdje het storingslampje gaan branden.
Ik denk dat de fabriek nog met een software oplossing komt.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

deze egr-klep kun je met het vag program 78% dicht zetten dan gaan er verder geen lampjes branden

paul,

wsmith (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor de adviezen over de egr. Zojuist even gebeld met de VW-garage. De chef werkplaats (die zojuist een training mbt de nieuwe Passat had gevolgd) vertelde me dat dit probleem ook bij de importeur bekend is en dat er inderdaad een software update voor komt. Deze is echter nu nog niet beschikbaar, maar komt naar verwachting wel binnen een paar weken. Even afwachten dus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.