heb een kapotgelopen bak... Nu is er een modificatie setje bij de dealer te krijgen voor het vervangen van de klinknagels door bouten en moeren.... Iemand een bschrijving van wat aan welke kant moet komen??? en hoeveel nm ze vast moeten komen te zitten??
Vriendelijke groet
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je het over het diffrentieel neem ik aan ? moment ervan is ook bekend bij de dealer
uitboren draad tappen en weer monteren maar goed reinigen. weist de weg vanzelf. een zeer bekend euvel van de DUS bakken als type.
[url=http://imageshack.us][img]http://img509.imageshack.us/img509/7021/...[/img][/url]
draad tappen? dit lijkt mij een compleet montageset met bouten,moeren en borgplaatjes
weet iemand aan welke kant de moeren en de borgplaatjes moeten komen??? En welke NM.....???
In de vraagbaak staat bij 'Differentieel afstellen' : 'Zet de versnellingsbak op het koppelingshuis en draai vijf bouten vast met 25Nm.' Ik weet echter niet of dit de bouten zijn waar het om gaat.
16 jaar
het zijn pasbouten; die hebben een passing, die moet je in het differentieelhuis en tandwiel in lijn maken, met een ruimer.......
Om deze bewerking bij massaproduktie over te slaan hebben ze klinknagels gebruikt, die ram je in een onrond gat nog klem.
moeren en borgplaten komen aan de tandwielkant van het hele zooitje.
nm?
[quote=dutch123]In de vraagbaak staat bij 'Differentieel afstellen' : 'Zet de versnellingsbak op het koppelingshuis en draai vijf bouten vast met 25Nm.' Ik weet echter niet of dit de bouten zijn waar het om gaat.[/quote]
[quote=Hans4040][quote=dutch123]In de vraagbaak staat bij 'Differentieel afstellen' : 'Zet de versnellingsbak op het koppelingshuis en draai vijf bouten vast met 25Nm.' Ik weet echter niet of dit de bouten zijn waar het om gaat.[/quote]
[/quote]
Dit zijn de bouten van het huis waar het differentieel samengebouwd in komt, die dus aan de buitenkant van de bak zitten. Houden de aluminium delen bij elkaar.
Dit doe je om de lagerspeling juist af te stellen, is een speciaalgereedschap bij nodig, om de draaiweerstand op de lagers te bepalen, en vulringen om de boel uit te vullen......
Versnellingsbakken reviseren is niet voor niets specialistenwerk.
Avond..
Bouten uitreperatie set van af diff kant er inslaan. Dan plaatjes op het tandwiel leggen. En dan de moeren aanhalen met 90 Nm.
Let goed op de speling van de uitgaande as naar differentieel. ( de as die met het de vier bouten dmv een lager+plaat geklemt wordt) deze lagerconstruktie moet onder voorspanning gemonteerd worden. Als hier speling opzit is het lager versleten. Meestal door het vervangen van het lager in het bakhuis is de speling weg.
MVG
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar