Ik heb een golf v uit 2004.
Nu is deze 1.5 week geleden naar de garage gebracht waar een nieuwe accu in is geplaatst.
Sindsdien doet mijn klok raar, hij onthoudt de ingegeven tijd niet meer! Elke keer als ik de contact uitzet en weer aan, springt deze op 0.00 :(
Zekeringen zijn goed (gecontroleerd), accu losgekoppeld en de polen tegen elkaar gehouden om te resetten.
Zonder resultaat...
Wat kan de oorzaak zijn en hoe oplossen???
heeft iemand de oplossing voor mij?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst even storing uit laten lezen.
Weet je zeker dat alle zekeringen heel zijn, want instr.paneel heeft een constante plus en een geschakelde plus en als die constante plus wegvalt dan krijg je hetzelfde als jouw probleem.
Of het probleem zit inwendig in instr.paneel.
Er is een computer aangesloten op de auto (aanlsuiting naast de koppelingpedaal) en deze gaf alleen een NOx sensorfout.
Verder geen andere meldingen, of moet dit met een ander computer gebeuren/uitlezen?
De garage heeft de zekeringen nagekeken onder de motorkap en in de auto aan de zijkant, alles is ok. Welke zekeringen (nrs) kan ik nogmaals voor de zekerheid nakijken? Hoe kan ik de constante plus nakijken? De klok moet direct op de accu aangesloten zijn, zodat deze de tijd onthoudt!
Hoeveel kost een instrumentenpaneel anders? Mijn kilometers wordt wel goed getoond!
13 jaar
Nox foutmeldingen zijn ook regelmatig aan de orde bij deze blokken,dat is verholpen door deze te vervangen (2e lambdasonde zeg maar) en een update uit te voeren,maar als de dealer de zekeringen al heeft geconroleerd dan zal dat wel kloppen zou je denken. Het beste is eigenlijk om te meten op de geschakelde en constante plus en als dat allemaal goed is dan zou het probleem in instr.paneel moeten liggen.
Ik ben een noop hierin, maar hoe kan ik de geschakelde en constane plus meten en waar bevinden deze zich?
Kan het ook aan de nieuwe accu liggen, kan deze defect zijn of corrupt??? Dat lees ik weleens op een bepaald aantal forums...
Thnx
13 jaar
meet je laadspanning eens
13 jaar
Laadspanning is goed, 12.nogwat
Bij stationair 14, nogwat
Enig idee, instrumentenpaneel stuk?
13 jaar
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem accu is losgekoppeld geweest en nu gaat de klok en de trip teller telkens naar ooo terug, gewoon irritant en niks te vinden alle zekeringen nagelopen maar zijn allemaal goed.
Weet iemand een oplossing.????????????????
13 jaar
Ik heb het instrumentenpaneel bij een Elektronicazaak (specialisme) uit elkaar laten halen en deze op soldeerpunten na laten kijken. Hierin zat de fout. (als je je accu niet goed loskoppelt of opnieuw aansluit kan er kortsluiting komen, waarbij het instrumentenpaneel van een Golf 5 zeer gevoelig is!)
Die beste man heeft bij mij dus de soldeerpunten 1 vor 1 nagelopen en opnieuw gesoldeerd, waar een foutmelding zat!
Was rond de 100 euro kwijt en kook en trip deden t weer :)
let op: Volkswagen dealers doen dit niet, zij geven aan: EEN NIEUWE INSTRUMENTENPANEEL KOPEN!
13 jaar
Best wel wreed ja van mijn auto ook bij de garage gebracht en inderdaad hetzelfde probleem teller moet vervangen worden. Waarom zit er dan geen zekering tussen??? Maar ja wilde toch een andere teller plaatsen met een groot display dus laat i dat nu gelijk maar doen.
13 jaar
Naar de garage geweest zoals hierboven gezegd blijkt het nu dat er gewoon een zekering kapot was.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar