close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: K&N filter

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc multipoint injectie

ik wil graag een k&n filter op mijn golf lll zetten. mij vraag is of dit kan zonder dat ik iets moet veranderen aan een systeem. het gaat om een 57i kit.

met vriendelijke groet,
yves

Geplaatst door

Calibratje (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik Denk zelf dat je daarvoor de luchtfilterhuis compleet moet weg halen en in plaats daar van komt de 57i kit. als het goed is hoort bij 57i kit een inbouwbeschrijving waar die tussen moet komen

Tiguan 0
badge

16 jaar

ja dat begrijp ik maar me vraag was als ik dat luchtfilter plaats dat ik dan geen problemen krijg met me injectie. ik denk zelf dat hij de brandstof regeling zelf wel aanpast maar weet dat niet zeker.

groetjes,
yves

Calibratje 0

16 jaar

niet aan beginnen alleen maar meer herrie en geen voordeel

Zuigt een k&n filter de lucht niet aan uit de motorruimte als je het luchtfilterhuis weghaalt? Dan zuig je altijd warme lucht aan als je motor warm is. Vooral bij filerijden etc. lijkt me dat niet zo lekker.

dutch123 165

16 jaar

Lekker wel monteren, heeft absoluut iets zin met name rond de 3500/4000 toeren, en qua herrie is nihil,

Er zit bij een 57i kit een aanzuigbuis meegeleverd, die je voor bij een opening kunt hangen, zodat hij ook koelere frisse lucht kan aanzuigen.
Rij er zelf al 8 jaar mee rond, 1x in het jaar goed uit wassen/spoelen en opnieuw behandelen met speciale vloeistof.

Speedrazor 0

16 jaar

onzin, zeker bij de lambda geregelde systemen en wat merk je dan bij die toerentallen wordt je dan vreselijk in je rugleuning gedrukt?

Hahaha juist, en meestal zie ik geen aanzuigbuizen voor koelere lucht, dus dat betekent zeker in de zomer onder de motorkap warmere lucht dan nodig aanzuigen, en wat doet warme lucht juist uitzetten dus meer volume innemen, motor kan dus minder lucht aanzuigen betekent ook minder zuurstof, motor electronika zal dus ook minder brandstof inspuiten dus eindconclusie minder vermogen en gewoon meer herrie.

gpekaar 0

16 jaar

[quote=john5686]onzin, zeker bij de lambda geregelde systemen en wat merk je dan bij die toerentallen wordt je dan vreselijk in je rugleuning gedrukt?[/quote]
Onzin?, tsss.. , nee je wordt niet in je stoel gedrukt, maar je merkt het verschil zeker wel, helemaal met een GTI.
Altijd gezinsauto'tjes gereden zeker?


[quote]en meestal zie ik geen aanzuigbuizen voor koelere lucht, dus dat betekent zeker in de zomer onder de motorkap warmere lucht dan nodig aanzuigen, en wat doet warme lucht juist uitzetten dus meer volume innemen, motor kan dus minder lucht aanzuigen betekent ook minder zuurstof, motor electronika zal dus ook minder brandstof inspuiten dus eindconclusie minder vermogen en gewoon meer herrie.[/quote]
Good job Mr. Einstein, dat er mensen zijn die geen aanzuigbuizen plaatsen dat is hun probleem, ik leg hier mijn ervaringen neer met een 57i kit op een "lamba geregelde" GTI 8V uit 1990.

Speedrazor 0

16 jaar

ja altijd suzuki alto en subaru mini jumbo en veel sprookjesboeken gelezen maar daar geloof ik niet meer in.

Zijn er geen facts over dit soort zaken ipv opinies? Er is vast wel iets te vinden over k&n op de vermogensbank.

dutch123 165

16 jaar

Ik heb 1 maal een 57i kit geprobeerd op de rollenbank.
Ging om een peugeot 205 GTI met inspuiting en kat. De kit paste niet (was eigenlijk voor de GTI zonder kat) maar een andere was er niet. Met een beetje verbouwen uiteindelijk toch pas gemaakt.
Maakte een tering herrie en leverde uiteindelijk wel 4 hele pk's winst op.
De winst werd uitsluitend behaald boven de 5000 omw/min, daar onder was er geen enkel verschil.
Daarna was ik wel genezen.

oldford 0
badge

16 jaar

goed bekeken old ford, ik deel die mening 100% maar ik denk dat bij mensen die het wel monteren het vermogen tussen de oren zit.

[quote]Maakte een tering herrie en leverde uiteindelijk wel 4 hele pk's winst op.
De winst werd uitsluitend behaald boven de 5000 omw/min, daar onder was er geen enkel verschil.[/quote]
Logisch he, "its all about KOPPEL" dat zo'n filter pas echt goed tot zn recht komt tijdens zn max. koppel logisch he..,.. wel met een snelle 205 GTI op de testbank, en dan een powerfiltertje tering herrie noemen..?.. -gniffel-

Afijn Calibratje, niet monteren dus, die dingen schijnen een tering herrie te maken, helpen absoluut niets, owja en maar 4 pk extra.. pff..ja, das de moeite niet waard.

Viel spass! (ff copyeren/pasten in adres balk)

http://www.rtl.nl/(vm=/automotor/rtlauto...

Speedrazor 0

16 jaar

k&n levert ook patronen die t huidige vervangen
geen herrie
geen warme lucht
alles ori en je voordeel
je kan ze uitwassen en inolien
spaart per 30000 km welgeteld €5 uit aan een nieuw filter
want ook de reiniger en ol;ie zijn niet gratis

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Speedrazor, een kleine technische les:
Koppel en vermogen hebben een rechtstreekse relatie.
Vermogen = koppel x toerental.
Als er niet meer koppel is bij een bepaald toerental dan is er ook niet meer vermogen. Omgekeerd als het vermogen bij een bepaald toerental niet stijgt dan is ook het koppel bij dat toerental niet gestegen.
Leuk geprobeerd, maar de realiteit is dat er dus geen koppel in de lagere toeren bijkomt.
Alleen boven de 5000 omw/min was er een verbetering van het koppel en het vermogen, in ieder geval bij een 205 GTI.

Gniffelen doe ik bij diegene die een zogenaamd powerfilter monteert. Vooral als ik de prijzen en de winstmarges daarop zie.

oldford 0
badge

16 jaar

wauw 4 pk en 6nm extra ik ga gelijk 1 kopen en daarna allard kalf een zoen geven want hij heeft voor mij een wereld doen open gaan. en paul je hoeft je niet in te houden hoor!

[quote=john5686]wauw 4 pk en 6nm extra ik ga gelijk 1 kopen en daarna allard kalf een zoen geven want hij heeft voor mij een wereld doen open gaan. en paul je hoeft je niet in te houden hoor![/quote]
hahahaha allard kalf een zoen geven :P maar goed zonde van je geld voor wel 4Pk en 6 NM

Professionals -lol-, -lacht in vuistje-. Theorie wordt boven ervaring verkozen (zoals het wel vaker voorkomt op dit forum onder de "professionals"), ik ben al jaren actief in het tunings-wereldje, en weet dus uit ervaring, zowel als eigen, danwel de mensen om mij heen dat het monteren van een K&N filter/Greenfilter een positief effect heeft op het vermogen van de auto. (en niet met kilo's koppel tegelijkertijd)

Niemand heeft het hier gehad over mega toename van PK's en/of koppel van de auto, topic starter heeft de vraag of hij veel moet aanpassen, en/of hij problemen krijgt met zn motormanagement.
Prompt komt er een pro voorbij blazen met de opmerking "moet je niet doen, alleen maar herrie en geen winst"
Vervolgens doe ik mijn ervaringen hier, en wederom de pro die voorbij raast en mededeelt "onzin" want:..geregelde lambda, enz enz..en prompt wordt er een reactie opgerakeld met de vraag, of je dan in je rugleuning wordt gedouwd .

En dan is het hek van de dam, meerdere pro's mengen zich in het verhaal, niets heeft het meer te maken met het feit of de beste man problemen krijgt, dan wel motorisch of qua inbouw, neeeej, ze gaan het hebben over een Peugeot 205 (niet op aan te merken), waarbij een geplaatst is, geen resultaat is behaalt, en -BAM- K&N is rommel!!..
Misschien was de 205 wel gaar als een raap, en viel er niets meer te halen.... -.-

Misschien wat aannemen van mensen die er wat meer "praktijk" ervaring mee hebben, want wat blijkt o.a na opmerking van John..[quote]wauw 4 pk en 6nm extra[/quote]
.. hey John, net zei je nog dat ze geen effect hadden.

Maar goed, eind goed al goed..

Speedrazor 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.