Volkswagen Golf III : koelsysteem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 abs

Sinds vandaag komt mijn koelvloeistof uit de overloop van het nieuwe expantievat als me motor wqrm word.
Hoe kan ik controleren of mijn radiator of waterpomp defect is?

Subbie

Geplaatst door Subbie (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ibo (0) PRO, 8 jaar geleden

Als de temp meter binnen 90 graden is , moet je eens voelen aan de onderste en bovenste radiateur slangen. Ze moeten beide even heet zijn.
Zo niet is de thermostaat defect.
Zijn ze even heet dan kan het zijn dat de fan niet werkt.

Subbie (0), 8 jaar geleden

Ivo, getest en inderdaad is de bovenste slang heet en onderste slang koud.
Na me auto uitgezet te hebben verdwijnt ook meteen het koel vloeistof.
Klopt dit?
Verder kan je me ook zeggen waar de thermostaat zit, ben een leek op dit gebied.

leon1988 (0), 8 jaar geleden

Kan inderdaad de thermostaat zijn, maar er breekt ook vaak een schoep af van de waterpomp waardoor het koelvermogen afneemt.

Dynamo demonteren, hierachter zie je een alu plaat, na het demonteren hiervan zie je het waterpomphuis waarin ook de thermostaat verwerkt zit in de radiatorslang aansluiting.

Alleen de thermostaat vervangen gaat ook, maar dan moet je de stuurbekrachtigingspomp demonteren en dan op de aansluiting waar de onderste radiatorslang zit daar zit de thermostaat in.

gr. Leon

kaleido 1 (1680) PRO, 8 jaar geleden

Komt er uit het dunne ontluchtingsslangetje op het expansievat wel koelvloeistof als de motor loopt ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.