Beste, Ik kan helaas niet naar het zelfde probleem vinden daarom even mijn probleem:
Golf 6 tdi 2.0 met een koelsysteem probleem:
Sinds 1,5 jaar geleden temperatuur even gestegen naar 100 graden. Gestopt en gezien dat er druk op expansievat zat. Open gedraaid en temperatuur weer op 90 graden, hartje winter.
Uitgezocht waardoor:
Omdat de kachel niet meer warm werd en temperatuur op 90 graden bleef. Waterpomp, kachelraditeur, radiateur, elektrische waterpomp, expansievat en expansievat dop vervangen.
Het heeft even geholpen nadat de kachelradiateur vervangen was om weer een mooie temperatuur in de auto te krijgen.
Maar bij 110kmph en harder stijgt de temperatuur naar 100 tot 120 graden en de kachel wordt koud. Bij stoppen en dop eraf draaien even lucht ontsnappen zakt koelvloeistof en kachel wordt weer warm.
Bij dop open rijden blijft kachel warm. Vinnen draaien terwijl 90 graden staat. Radiateur aan voorzijde blijft koud.
Wie heeft gelijkwaardig probleem gehad en heeft een oplossing.
Vermoeden:
Er zit een verstopping
Egr koeling verstopt?
Er blijft lucht in koelsysteem en is hoorbaar tijdens rijden stuurkant onder.
Wat is er gedaan:
Gespoeld.
Ontlucht
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thermostaat ook vernieuwd?
Ja ook. Sorry niet opgenoemd.
Denk eerder dat er lucht in komt doordat koppakking lek is.
Nee is heel
Opgelost. De retourslang zat verstopt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar