close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Touran: koelvinnen touran tdi 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Ik heb het probleem dat mijn koelvinnen spontaan beginnen te draaien bij koude motor .

ook al staat de auto de hele dag stil , beginnen spontaan beide koelvinnen op volle toeren te draaien en ze houden niet eerder op dan dat de accu leeg is.

ik heb hem vorige week bij de vw dealer laten repareren, na een diagnose waren ze erachter dat de koelvin kapot was (bekend probleem), nieuwe vin opgekomen en het ging 2 dagen goed en nu in het weekeinde weer twee keer mijn accu leeggetrokken door de spontane koelvinnen.

Wat zou dit kunnen zijn, (geen foutmeldingen in de autodiagnose)
b.v.d.

Geplaatst door

mimon (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hebben ze bij VW-dealer 1X koelvin vervangen of twee ??...................Nogmaals de wagen uitlaten lezen bij VW-dealer.

Tiguan 0
badge

14 jaar

Inderdaad opnieuw uitlezen want ventilatoren van 2 verschillende merken gaat niet werken en moeten ze dus allebei worden vervangen.
Het zou natuurlijk ook een andere storing kunnen zijn maar dat lezen ze dan wel uit.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Ze hebben inderdaad maar 1 koelvin verwisselt, en of het verschillende merken zijn weet ik niet.
Ze hebben eerst de oude eruit gehaald en daar hebben ze een bijbesteld omdat er verschillende type nummers zouden zijn.

Vanavond heeft hij weer mn accu leeggetrokken, toen heb ik er vag com öpgezet" en uitgelezen, maar hij gaf geen enkele storing aan.
Woensdag gaat hij zowiezo naar de dealer toe, maar ben toch benieuwd wat dit kan zijn.

als ik de auto start gaan ze uit en als ik de auto uit doe gaan ze binnen twee minuten weer op volle toeren draaien.

mimon 0

14 jaar

Auto staat bij de dealer, ze gaan de tweede vin ook vervangen omdat deze waarschijnlijk niet goed zou werken met de eerste vin die is vervangen, morgen hoor ik of het probleem opgelost is.

mimon 0

14 jaar

de tweede vin is ook vervangen, auto om 16:30 opgehaald , en ook net weer teruggebracht, probleem is nog niet opgelost, koelvinnen slaan gewoon weer spontaan aan,
de auto heeft de hele dag bij de dealer gestaan en toen was het goed.
ik heb de auto naar huis gereden, 500 meter, en het is weer mis. heb de auto met start kabels gestart en de auto naar de dealer gereden , (500m) en daar sloegen ze ook weer aan en zullen blijven draaien tot dat de accu leeg is.

HEEFT OOK IEMAND EEN IDEE WAT DIT KAN ZIJN???

mimon 0

14 jaar

Hebben ze de wagen uitgelezen en wat was de storing??......\

Tiguan 0
badge

14 jaar

De auto gaf geen storing aan. , daarom zijn ze aan het meten geweest ,van wat het kan zijn.

en het schijnt een bekend probleem van deze autos te zijn, dat de koelvinnen niet goed zijn.

mimon 0

14 jaar

Dat klopt dat het een bekender probleem is maar het is meestal opgelost als beide koelvinnen vervangen worden.
Vaak krijgt je ze als een set,compleet met behuizing.
Zou kunnen zijn dat je koelvloeistoftempatuursensor een verkeerde waarde afgeeft,waardoor vervolgens je ventilatoren
gaan draaien.Je heb 2 sensoren wat je kunt (laten) controleren in meetwaardeblokken,motortemperatuur(g62) en de volgende is
koelvloeistoftemperatuur uitgang radiateur(g83).
Zijn beide grijze 2 polige sensoren.

ze hebben me vertelt dat voor mijn touran geen set te krijgen was en je ze appart moest bestelle. +/- 280 ex btw per vin.
daarom hadden ze eerst een vervangen en daarna de tweede.

mimon 0

14 jaar

Nota van je moet ze allebei tegelijk vervangen de 1 stuurt de andere aan, vervangen als set met behuizing dan is het opgelost

ERwin_jah 0
badge

14 jaar

vanavond de auto opgehaald, de oude koelvinnen zijn er weer ingekomen want daar lag waarschijnlijk het probleem niet.
De hoofdzekeringkast onder de motorkap was het probleem, hier had oxidatie bij de kabels plaatsgevonden en hierdoor waren er ook kabels gesmolten waren onder de zekerringskast waardoor kortsluiting kwam.
Nieuwe zekeringskast opgekomen en tot dusver is het goed.
En als het goed is , is het voor mij hiermee klaar. (hoop ik).

mimon 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.