Touran 2.0 TDI 16V - AZV - 105.000 km
Deze wagen start slecht bij koude motor, warme motor is geen probleem.
Wat is er gemeten en vervangen:
Fout op temperatuur zender en vervangen, geen oplossing (sensor was wel effectief)stuk.
Druk in de pomp gemeten en te laag bevonden ( 4.5 bar en 6.5 bar bij dichtgeknepen retour), brandstoffilter zeer zwart van olie; pomp vervangen, systeemdruk ok ( ongeveer 7 bar)
EGR klep werkt normaal, geen overmatige vervuiling. Legt de motor mooi mee stil.
Verschil tussen de verschillende injectoren qua bijregelen is zeer klein.
Als klap op de vuurpeil is het startprobleem ontstaan kort na een groot onderhoud ( +/-1000 km erna).
Alle leidingen en brandstoffilterhuis nagekeken op lekken of beschadigingen van de slangen (zonder resultaat).
Dichtingen injectoren vervangen (o-ring)
Tevens heeft dit voertuig een chiptuning ondergaan van een (onbekende)tuner.
Nu vraag ik mij af wat de restdruk op de pomp moet zijn na 24h, ik vermoed dat het probleem in de cilinderkop zit ( weglekken van de brandstof via de kop).
Door de grote kostprijs van de kop wil ik 100% zeker zijn voor ik alles demonteer.
Heeft iemand een sugestie om dit verder te testen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben deze type's ook last van een uitgeslagen krukastandwiel ?
En welke pomp heb je vervangen ?
Staan of stonden er storingen in het geheugen ? Zo ja, welke ?
De pomp die ik heb vervangen is de opvoerpomp/onderdrukpomp aan de zijkant van de cilinderkop, dit is de pomp die de brandstof aanvoerd en op druk zet voor de pompverstuivers.
Er staan / stonden geen stroringen in het geheugen, behalve dan de fout van de temperatuur. Deze is vervangen (origineel) onderdeel en zonder resultaat (zie beging verhaal). Er zit nog wel een foutcode in voor de gloeibougie van cilinder 4. Maar dit is bijzaak voor dit probleem. Moet ik nog vervangen.
Of dit type motor last heeft van een uitgelagen krukastandwiel kan niet onmiddelijk op antwoorden.
Wij hebben een T5 die slecht starte! eigenlijk altijd af en toe niet!
Nu hebben wij een terugloopklep gezet tussen de toevoer naar de pomp!
Op de zijkant van de cilinderkop en het is tot nu toe een paar dagen geleden en hij
start nog steeds zeer goed!
Ondertussen eens de terugslagklep gemonteerd en ga een paar dagen met de wagen rondrijden. Op hoop van zegen. De opvoerpomp was reeds vervangen.
Hoi stevends,
Blijkbaar weet jij precies iets meer over deze zaak. Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem. Ik heb hierover een bericht geplaatst op de volgende link: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
mijn motor is eveneens een 2.0TDI motorcode AZV.
Komt de beschrijving van mijn probleem enigzinds overeen met dat van jou?
Ik ben overal op zoek naar een oplossing. Misschien kunnen we elkaar wel helpen als het euvel uitkomt.
bedankt en vriendelijke groet
14 jaar
pomp in de brandstoftank vervangen gaan regelmatig stuk, bij olie in brandstoffilter bijde pompen vervangen
En hoe werkt het bij jou?
Bij ons nog steeds goed!
MVG arie
Klepje gemonteerd en alles verloop ondertussen al 4 dagen zeer goed.
Bedankt voor deze "eenvoudige" oplossing.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar