hallo
ik heb hier een passat 2.3 die koelvloeistof lekt.
het komt weg tussen de versnellingsbak en de motor.
het huisje boven de bak aan de cilinderkop lekt niet.
nu is mijn vraag: zit er op de distributie ketting of er achter iets dat met koelvloeistof te maken
heeft???
waterpomp of iets dergelijks??
De distributie ketting is namelijk vervangen bij een collega vervangen en sinsdien zijn er problemen met lekkage's
maar die worden niet opgelost.
iemand een idee waar het weg kan komen???
Mvg Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Roy,
Laat het systeem eens onder druk zetten, dan zul je de lekkage kunnen zien..
Gr Stefan
Zie geen spoor lopen die toch niet naar het watermondje loopt?
Misschien vanaf de oliekoeler of iets anders,meer zit daar eigenlijk niet.
aan de achterkant van het blok zit een kunstof waterorgeltje, het zogenaamde thermostaathuis. Deze of hun pakking gaan vaker stuk aan de achterzijde. Water loopt via het koppelinghuis dat deels open is bij deze wagens naar beneden en komt er van onder weer uit.
pos 8 en 9 op tekening. pos 1 op tekening 2 scheurt vaak. Niet ondenkbeeldig dat de bevestigingsbouten te vast zijn getrokken waardoor de boel geknapt is.
gewoon alles nieuw halen en vervangen, het is wel even prutsen bij ingebouwde motor.....
[url=http://img695.imageshack.us/i/n190163.pn...][img]http://img695.imageshack.us/img695/4112/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://img94.imageshack.us/i/n190125.png...][img]http://img94.imageshack.us/img94/2410/n1...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
overigens ook al meegemaakt dat de oorzaak zat in de aansluiting op de clinderkop, naast het gasklephuis, onder de inlaatbochten. Een kunstof knie met een O-ring die zoals de meeste uit die produktieperiode minder goed tegen het G12 koelmiddel kunnen dan voorzien.
Daar dacht ik ook al gelijk aan,alleen hij zegt:
het huisje boven de bak aan de cilinderkop lekt niet
Volgens mij zit daar niks anders wat koelvloeistof kan lekken.
idd, je kunt het absoluut niet zien bij een passat, de ruimte tussen dit geval en het schutbord is nog geen hand breed, en het loopt keurig het koppelinghuis in. Als je weet waar die dingen scheuren kun je het zien. dat is alleen zo ffe niet uit te leggen......
stukkende koppakkingen bij dit type zijn zeer zeldzaam...... Komt eigenlijk alleen voor als hij al een keer warm gelopen is door koelvloeistoflekkage elders. (en een doof stomme bestuurder, alle toeters en bellen gaan af als het niveau te laag wordt)
boeltje is los geweest voor een kettingwissel (dan moet hij er af) betekend waarschijnlijk dat hij al gescheurd was, over de kop is getrokken of de pakking niet vernieuwd is.
hallo heren.
het huisje aan de achterkant van de cinlinderkop was inderdaad toch wel lek.
nadat die vervangen was en opnieuw afgeperst is begon hij ook te lekken bij het kniestuk
aan de cilinderkop achter het gasklep huis.
die word nu vervangen en dan maar weer kijken of alles dicht is .
bedankt voor het meedenken
mvg Roy
[quote=hatebo]hallo heren.
het huisje aan de achterkant van de cinlinderkop was inderdaad toch wel lek.
nadat die vervangen was en opnieuw afgeperst is begon hij ook te lekken bij het kniestuk
aan de cilinderkop achter het gasklep huis.
die word nu vervangen en dan maar weer kijken of alles dicht is .
bedankt voor het meedenken
mvg Roy[/quote]
dat knietje is een leuke, alleen te koop met het halve koelwatercircuit er aan vast..... Dat mag je proberen te vervangen met ingebouwde motor :-)
Ik heb er nog 4 op zolder liggen, allen zonder die knie...... De rest wil schijnbaar niet stuk gaan.
succes, het gaat met deze wagen goedkomen!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar