Volgend probleem
VW T5 verbruikt 1 liter koelvloeistof op 200 km.
Reeds gedaan:
Koelsysteem op druk zetten. Geen resultaat
dop expasie vat vervangen
Slangetje waterpomp gecontroleerd op lekkages ook na lange ritten, deze blijft kurkdroog
EGR koeler afgekoppeld, geen resultaat
Olie gecontroleerd op koelvloeistof resten, niets gevonden
UV middel in koelvloeistof gedaan, klant laten rijden, met uv lamp compleet gecontroleerd, geen lek gevonden
auto bouwt geen druk op in koelsysteem na langere rit
Condensvorming onder oliedop!!!! Lijkt mij niet normaal
Kan dit koppakking zijn, auto heeft pas 100.000 gereden?
wij willen eerst zekerheid voordat we het motorblok uit elkaar halen en veel kosten maken.
wie heeft dit al mee gemaakt. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt met een T5.
Groetjes
Dennis Bustin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet niet zeker of dit met deze motor ook is,maar peil eens het oliepeil,zit waarschijnlijk water in,keerring waterpomp gaat vaak stuk en het water loopt dan zo de motor in.
Ricky,
Peil van motorolie stijgt niet, misschien dat de vloeistof al verdampt in de olie. Ik heb een monster opgestuurd naar shell om te controleren op glycerine. Bedankt alvast.
Wij al wel.
Ik bedoel koppakking en in meeste gevallen gescheurde kop.
Wij laten de koppen afpersen bij een rivisie bedrijf.
Hier word gesproken over een AXE motor, gisteren namelijk een klant gehad en daar is binnen ongeveer 500 kilometer ongeveer 2 liter koelvloeistof verloren gegaan, en een maand geleden is er ook zeker 2 liter in gegaan. Ik zie dus dat wij niet de enige zijn met dit probleem. Is dus een probleem met koppakking of waterpomp, ik weet voldoende!
haal eerst de waterpomp er maar uit grote kans dat deze lek is en dat er water het blok in stroomt.
Groet Thijs
Gaan we doen, ik houd jullie op de hoogte!
Hallo
Je hebt UV middel in het koelsysteem gedaan kijk dan eens met de UV lamp in het oliesysteem (oliedop, oliepeilstok)
of daar sporen van UV middel te zien is.
Heb het zelf ook aan de hand met een T5 en waterpomp is lek en prima tezien uv in de olie.
Gr Ron
De waterpomp toch maar vervangen, was inderdaad de oorzaak. Echter bij geen uv te zien in olie en bijna alle koelvloeistof moet dan verdampt zijn want het oliepeil steeg niet.
Bedankt voor het meedenken en de reacties!!!
Dennis
bij deze nog een foto van de pomp http://img513.imageshack.us/img513/1097/...
Wij hebben van de bus inmiddels ook de waterpomp vervangen, was ook de oorzaak! Dat idee van fluor/detectiemiddel in het koelsysteem ben ik aan het uitproberen op een Touran 1.6FSi, deze verbruikt ook koelvloeistof en is ook niet te zien waarvandaan.
Maar goed, probleem van klant van T5 is opgelost, bedankt voor het meedenken.
Gegroet,
Teun van der Heijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar