close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: Koelvloeistof verdwijnt

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 Tdi (140PK)

Wie kan mij helpen. Recentelijk raak ik koelvloeistof kwijt . Soms wel 1 a 1,5 liter per dag. Als je de motor warm laat lopen is er niets aan de hand en ga je er dan mee rijden dan zie je na verloop van tijd aan alle kanten koelvloeistof onder de auto vandaan komen. De dealer heeft er al naar gekeken en zegt niets te kunnen vinden en wil de kop gaan trekken voor een nieuwe koppakking. Hij kan echter niet garanderen dat dit het is. Zit nu al op € 600,- aan kosten en er komt nog minimaal € 1000,- bij volgens de dealer. Wie weet wat er wellicht aan de hand is.

Geplaatst door

Wessimdan (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stop! stop! hier gaan onodig centen verloren tenminste dat risico loop je nu.

even bij het begin beginnen... indien er koelvloeistof zichtbaar onder de auto vandaan komt lijkt het mij ''geen'' koppaking..

visuele controle en het koelsysteem onder druk zetten.. dat is het eerste waar je mee moet beginnen!
anders wordt gissen missen en worden er onodig dingen zomaar vervangen.

hand op de knip zou ik zeggen. eerst een juiste diagnose stellen alvorens dingen te gaan vervangen.

1. waterpomp

2.radiateur

3.watermondje aan de cilinderkop

4.koelslangen controleren op scheuren/slechte aansluitingen

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ze hebben wel het systeem onder druk gehad echter hierbij was geen lekkende koelvloeistof te zien. Daarna hebben ze hem stationair laten draaien zonder dat de airco aan stond en ook hier was niets te zien. Vervolgens zijn ze er een 10 minuten mee gaan rijden en bij terugkomst lekte er continu koelvloeistof onder de auto vandaan bij het wiel aan de bestuurderszijde onder de accu bak.

Wessimdan 0

18 jaar

[quote=Wessimdan]Ze hebben wel het systeem onder druk gehad echter hierbij was geen lekkende koelvloeistof te zien. Daarna hebben ze hem stationair laten draaien zonder dat de airco aan stond en ook hier was niets te zien. Vervolgens zijn ze er een 10 minuten mee gaan rijden en bij terugkomst lekte er continu koelvloeistof onder de auto vandaan bij het wiel aan de bestuurderszijde onder de accu bak.[/quote]
waarschijnlijk heeft de lekkage van elders juist op die plaats zijn weg gevonden, ook deze diagnose duidt niet op een lekke koppaking.

ik zou zeggen zwembroek aan, en nog maar eens iets dieper duiken!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nee, bij zoveel koelwaterverlies per dag ZONDER dat er van die witte rookwolken uit je uitlaat komen zou ik het blok eerst nog maar eens rondom heel goed bekijken.
Vloeistof heeft nu eenmaal de eigenaardigheid om van boven naar beneden te lopen en op die delen die heet zijn droogt het snel op en laat dan soms geen sporen na.......
Je schreef dat er continue vloeistof lekt na een rit. Dan kunnen ze dat toch gewoon herleiden en de oorsprong ervan vinden.....? Of is Santa nou van zijn arreslee gepleurd......?

Santa 0

18 jaar

Ze hebben toch wel alle kappen en zo verwijderd bij hun "speurtocht".......?

Santa 0

18 jaar

hey Erwin,

ik heb hetzelfde gehad.
Als ik normaal reed was er niks aan de hand.
Alleen als de motor iets warmer werd dan gewoon, door bijvoorbeeld voor een stoplicht te staan of langer stationeer te lopen dan gooide hij de koelvloeistof er uit.
Ook soms pas als ik stil stond. Ik heb de koppakking vervangen maar dit hielp niks.
Bij mij was het de rubberen ring in de dop van het koelvloeistof-reservoir.
deze zat niet meer helemaal op z'n plaats en was iets versleten.
Het lijkt misschien raar, maar als ze het koelsysteem onder druk zetten dan gebruiken
ze daar een andere dop voor met ventiel, dus als je eigen dop lek is komen ze daar niet achter.
Als deze ring niet goed zit, kan de lucht weg en is er geen druk meer.
Zonder de druk zet de koelvloeistof uit of gaat zelfs koken en gooit hij het er zo overheen.

[url=http://imageshack.us][img]http://img155.imageshack.us/img155/4060/...[/img][/url]

[url=http://imageshack.us][img]http://img382.imageshack.us/img382/7854/...[/img][/url]

Ik hoop voor je dat dit het euvel is, kost praktisch niks.

vriendelijke groeten,
Matthijs te Lintelo

Ik heb ook als eens gehad bij een sharan diesel dat de overdruk klep in de dop lek was. Zou dat eerst eens proberen en zeker niet gelijk de koppakking vervangen.

Jan-Marcus 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.