Beste alle,
Ik zit met een groot probleem denk ik.
Net wou ik ergens naar toe gaan, totdat ik merkte dat er iets niet klopte.
Aller eerst me koelvloeistoflampje ging branden, keek even naar de pijl en inderdaad hij zat onder de min. Heb toen gewoon netjes bijgevuld tot de max.
Maar tijdens het rijden loopt mijn motor ook niet lekker, onregelmatig, en trilt heel erg.
Weet iemand wat er kan zijn ????
Oplossing
[quote]Oplossing is er.
Koelvloeistof was op, die bijgevuld en het bleek bobine van cilinder 4 die defect was.
ANWB heeft het opgelost door een nieuwe te monteren...[/quote]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijkbaar verliest de auto koelvloeistof.
Laat het koelsysteem onder druk zetten, dan kom je erachter waar hij lekt.
Kan ook zijn dat de koppakking stuk is.
Zo dat is niet goed.
Enig idee hoe ik hem onder druk kan zetten?
Want rijden ga ik er niet mee om het erger te maken.
Zijn er methodes daarvoor???
10 jaar
Ja dat kunnen ze doen bij de garage.
Ze zetten dan i.p.v. de originele dop een dop met een pompje op het koelvloeistoftankje.
10 jaar
Bedoelde meer van dat ik nergens meer naar toe wil rijden, om de schade te beperken vandaar.
Auto staat nu op een parkeerplaats 1 straat verderop, kan je die dingen los kopen of iets dergelijks, want die zet je expansievat natuurlijk die pomp en bouw je druk op..
Kan er ook misschien lucht in zitten of is het kwaad al dan geschiet????
10 jaar
Bij een automaterialenzaak.
Zie je zo op het oog geen koelvloeistof lekkage? (kijk ook bij het koelvloeistoftankje of je daar sporen van kvs ziet)
Als er voorheen geen lucht inzat kan dat er nu niet zomaar inzitten. (dan moet er een lek zijn)
10 jaar
Hallo,
Ik was bezig met het uitsluiten van problemen met het trillen/stotteren van de auto.
Tijdens het loshalen van de bobines, kwam er toevallig een ANWB-lid langs rijden.
Hij vroeg me netjes wat er aan de hand was. En wat voor brandstof de auto was.
Toen ik zei dat ik een benzine auto had, zij hij zonder twijfelen dat het de bobine was.
Ik had in de tijd ook zelf even met een uitleesapparaat uitgelezen dat de 4de cilinder mistfire bleek te hebben.
Dus hij had nog een nieuwe bobine en we deden hem erin en ja hoor me motor werkte weer na behoren.
Alles werkt nu.
Nadat ik klaar was, deed ik een complete auto-scan met mijn uitleesapparatuur.
En kwam de volgende foutcodes tegen:
15 - Airbag
(00532) - Supply Voltage B+ - sporadic - Signal too low
17 - Instruments
(00667) - Ambient tempature signal - static - open/short circuit to positive
(00562) - Sensor for oil level tempature (g266) - static - open/short circuit to positive
46 - Central conv
- Locking module for central locking rear right (f223) sporadic implausible signal
Ik weet niet, heb toen alle foutcodes gewist, alles was ook netjes gewist
Echter doet mijn AC module het niet meer :( , weer een probleem.
Wanneer je probeert aan te doen werkt het niet...
10 jaar
Heb je ook al gekeken of je ergens een koelvloeistof lek ziet?
Sommige airco's werken niet onder een bepaalde buitentemperatuur, om bevriezing van de verdamper te voorkomen.
10 jaar
Ik ga morgen even kijken naar meer dingen dat ik kan zien of er ergens lekkage is.
Want ook me remschakelaar sensor etc opeens zou niet werken of slecht contact of zekering dat stuk is.
Allemaal van die mallfunction problemen in de electrische circuit.
10 jaar
Ik heb vandaag even zitten kijken alles even netjes met lucht schoon geblazen om geen druppels etc. te zien.
Alles blijkt netjes schoon te zijn geen lekkages van olie of wat dan ook, kap eraf gehaald van me distributie, daaronder was het ook allemaal schoon, geen sporen van lekkage of wat dan ook van koelvloeistof.
Nu blijkt me sensor op me display hele tijd op te komen met de melding
Oilsensor werkstatt , blijft 1/2 knipperen (gele kleur) en valt weer weg.
Wat kan dat zijn??
10 jaar
Oplossing is er.
Koelvloeistof was op, die bijgevuld en het bleek bobine van cilinder 4 die defect was.
ANWB heeft het opgelost door een nieuwe te monteren...
10 jaar
Die melding van de oliesensor krijg je omdat er een probleem is met die sensor. (die meet het oliepeil)
Koelvloeistof kan niet op gaan aangezien het een gesloten systeem is.
Dus dan is er toch ergens een lek of de koelvloeistof word verbrand in de motor.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar