Zit al enkele maanden in de knoei met deze Bora (ATD) en de problemen raken niet opgelost.
Fouten die steeds terugkomen en weer weggaan (abgas werkstatt op display):
- 17664 - Engine coolant sensor (G62) ; P1256 - 35 - 10 - Open or short to plus - Intermittent
- 19461 - Relay for high-output preheating of coolant (J360) ; P3005 - 35 - 10 - Short to plus - Intermittent
- 17932 - Fuel pump relay (J17) ; P1524 - 35 - 10 - Open or short to ground - Intermittent
- 17957 - Boost pressure regulation valve (N75) ; P1549 - 35 - 10 - Open or short to plus - Intermittent
Men dacht eerst aan een probleem met de bekabeling, deze is reeds 2 maal nagekeken door garage, zonder resultaat.
Auto is rijdend uitgelezen (meermaals), geen probleem geconstateerd.
De module N109 relais is vervangen door garage, echter ook zonder resultaat.
Nog steeds de foutmeldingen en geregeld noodloop, vooral op autostrade.
Ze stellen nu voor om de volledige ECU te vervangen, maar zal dit helpen ???
Iemand suggesties ? Wagen heeft maar 135000 km, dus zou er graag nog wat mee bollen...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de accu al laten doormeten....houdt waarschijnlijk te weinig spannig vast
Nee, de accu is nog steeds de originele...
Maar de auto start vanaf de eerste slag, kan er dan nog iets aan de accu zijn ?
En de foutmelding is tijdens het rijden.
Kunnen ze in de garage dat nakijken ?
Alvast bedankt
10 jaar
Wel toevallig dat deze 4 onderdelen tegelijk een elektrisch probleem zouden hebben...het zou kunnen maar is eigenlijk onlogisch.
Zou een schema erbij pakken en kijken wat deze 4 met elkaar te maken hebben kwa voeding/massa e.d.
Denk zelf een voeding/massa probleem door een defect relais of door een draadbreuk/kortsluiting ergens, motor ecu zou ook kunnen maar komt weinig voor.
Eigenlijk moet je even weten of deze 4 storingen tegelijk of heel vlak na elkaar terug komen, zo ja dan geheid bedrading of relais en in uiterste geval de motor ecu. (nogmaals, motor ecu komt heeeel weinig voor)
ja er kan nog steeds iets met de accu zijn. ik had het met een vlkswagen tiguan. ze kunnen in de garage de waardes van de accu doormeten... hij moet bepaalde spanning vast houden kan zijn dat die waarde te laag is... de tiguan gaf ook noodloop en ecu storingen tgv van massa... dus de monteur heeft de accu gechekt en die bleek niet goed..was ook de originele.... na vervanging hielden de storingen op
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar