close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: koelvloeistoflampje knippert

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2H

na mijn vorige post werkt de auto bijna volledig zoals ik hem wil hebben.. zit nu alleen met het volgende probleem:

Het koelvloeistof lampje gaat knipperen voordat de motortemperatuur goed en wel de 60 graden is gepasseerd.... heb de thermostaat al vervangen omdat de verwarming niet goed warm werd.. en de temperatuursensor voor het motorregelapparaat ook (de zwarte)

alle slangen worden gelijkend warm en de radiateur stroomt ook door. de waterpomp doet het ook netjes (pompt rond)

de wagen heeft nu nog een temperatuursensor voor het wijzertje in het dashboard en een niveau sensor in het expansiereservoir...

iemand bekend met dit verschijnsel? of een tip hoe ik erachter kan komen wat de oorzaak van dat mooie knipperlampje kan zijn?


mvg en alvast bedankt.

Geplaatst door

blijegeit (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens geprobeerd met 'n andere dashbordklok? Bekend is dat de printplaten nog wel eens voor dit soort problemen kunnen zorgen.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

nee, (natuurlijk niet) nog niet geprobeerd.. heb zo'n unit niet bij de hand :)

maar dan zou je mogen verwachten dat deze meteen zal gaan branden.. en niet pas als de motor een beetje op temp gaat komen.. of niet?

blijegeit 0
badge

17 jaar

Vaak is het een kwestie van expansietankje even demonteren, spoelen met heet water met wat ammonia en alle vettigheid is er uit waardoor de opnemer hierin weer naar behoren werkt. (zit nivea meting in)

succes er mee.

audia4 0
badge

17 jaar

Het probleem zit in de sensor in het tankje, deze is binnenin gescheurd, waardoor de koelvloeistof via de zender in de stekker loopt.
Dit kan zover gaan tot in de zekeringkast, door de binnenkant van de draden.

gr.

B.Windstra 0

17 jaar

Trek de stekker maar eens los en kijk of er koelvoeistof in zit.

B.Windstra 0

17 jaar

ok dan, ik zal morgen dat tankje eens schoonmaken.

de stekker zelf heb ik al los gehad en deze was gewoon droog.. dus hij lekt daar niet.


mvg en jullie horen er nog van :)

blijegeit 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.