auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen volksawgen passat tdi 110 pk: koelvloeistofverlies

Bouwjaar: 1998

deze auto verliest om de twee dagen 1 liter koelvloeistof. Alles gecontroleerd geen lekkage. Wel heb ik opgemerkt dat de bovenste slang warm is en de onderste koud.
Tevens staat er een hogere druk dan normaal op de bovenste slang.Wat kan de oorzaak van deze lekkage zijn.

Geplaatst door

cuma (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koppakking stuk, laat de motor eens draaien met de dop van het water reservoir af, als er bellen blijven komen is de koppakking stuk, anders de thermostaat/waterpomp nakijken. Denk uiteraard wel even erom dat de koelvloeistof omhoog kan spuiten bij het demonteren van de dop.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

let ook op de waterpomp het schoepenwiel wil ook wel los laten,
waardoor er geen waterstroom is dit zorgt er voor dat de bovenste koelwaterslang warm wordt en de onderste koud blijft.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

hoi,

ben bang dat het de koppaking niet is als de auto niet aan de kook is geweest gaat de koppaking er normaal nooit uit bij vw,audi.. ( hij is van staal )




paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

hoi wij hebben een bora met dit probleem gehad,iedereen zei dat de koppakking niet lek kon zijn (staal)maar bij ons was hij wel degelijk lek,contr wel even het schoepenwiel van de waterpomp
gep

stuivenberg 0
badge

20 jaar

hoi,

natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar op het algemeen heb ik weinig of zelden cilinderkoppen er af gehaalt met een lekke koppakking.. in al die jaren,

ik heb eens een vw, bora gehad daar hebben ze met een kapotte waterpomp nog van uit polen naar nederland gereden ( met pauzes ) en nog was de pakking er niet tussen uit..! ( dit is als je van geluk spreekt )

paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

hoi,

bedamkt voor jullie reactie. maar stel dat de pomp of thermostaat defect is dan zou er normaal gesproken toch geen lekkage moeten wezen waardoor er elke keer vloeistof bijgevuld moet worden.

Cuma

cuma 0
badge

20 jaar

hoi,

tja dat is waar waneer er géén direkte lekage is waar te nemen dan zou het idd, de koppakking kunnen zijn.

wel kunnen ze kunstmatig druk op het systeem zetten om een het één en ander uit te kunnen sluiten.

is dit goed.? dan zou er niks anders over blijven dan de koppakking.

als de motor draait komen er dan ook luchtbellen in het expansievat..?

ook kun je aan de slangen voelen of die meer dan normaal onder druk staan.?

hier moet je ook even naar kijken.

paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

cuma,
Is de dop van het expansievat nog wel goed ik heb al een paar keer meegemaakt dat er steeds koelvloeistof verdween doordat de dop niet goed was

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

hallo bij onze bora dachten wij ook dat het soms de dop was,eerst dat geprobeerd maar nog lekkage daarom de cilinderkop gedemonteerd waarna bleek dat de koppaking duidelijk lek was

stuivenberg 0
badge

20 jaar

Lees niks over motortemperatuur. (normale waarde?).

Jos W 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.