close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: kokende motor

Bouwjaar: 1998

Afgelopen week stond mijn motor te koken in Duitsland(buiten 33graden)ik ben meteen gestopt. Via verzekering heeft de ADAC gekeken en de rubberring in het deksel van het reservoir zat dubbel, na bijvullen van water liep de motor weer normaal. Toen ik weg reed liep de temperatuur weer op en dus weer gestopt en de ADAC geroepen.

De auto is afgesleept naar een garage en de monteur zei dat het de koppakking is. Hij rook dit al aan de koelvloeistof afpersen was overbodig zei hij. Nu krijg ik mijn auto in de loop van de week naar Nederland gebracht via verzekering.

Nu hoor ik verschilende verhalen termostaat,waterpomp, koppakking. Heeft iemand enig idee wat de meest logische oorzaak is. de auto heeft nu 94.000 km gelopen en de distributieriem MET waterpomp zijn bij 86.000 vervangen.

Geplaatst door

Vectra 1.6 16V (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo l,k


waarschijnlijk is het de waterpomp die de geest heeft gegeven! mede, daardoor kan de motor aan de kook komen, om dat er geen koelwater circulatie meer aanwezig is..

waterpomp is zonder demontage te controleren!

controleer of er koelwater circulatie aanwezig is ( motor op bedrijfstempratuur) ( er moet een pis straaltje te zien zijn ) in het koelwater resevoir!

indien dit het geval is!! pompt de waterpomp normaal rond ( dan is er geen twijfel over de waterpomp )

mocht je geen of nauwelijks, een straal waarnemen, dan staat de circulatie van de pomp stil!

( dit ligt het meest voor handen )

werkt de waterpomp normaal! is het helaas idd, de koppakking!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Termostaat kan ook de oorzaak.
Kun je makkelijk bij komen en heb wel vaker meegemaakt dat de pen van de termostaat door de behuizing is gegaan.
Huisje met termostaat vervangen.
En inderdaad daarna komt de koppakking

Benny1078 0
badge

19 jaar

klopt , de thermostaat komt wel eens voor ja , ook de waterpomp dat het asje door draait op de plastic schoepenrad , alle 2 even contr

mb-man 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.