Vorige week is de versnellingsbak van de Polo eruit geweest ivm olie lekkage van de krukas keering.
Wat is er los geweest van de wielophanging: -de sabilisator stang (alleen gelost, niet helemaal los) en de aandrijf assen. Nu hebben we een lekvrije Polo maar wel één die nauwelijks veert. Hij veert in maar komt heel langzaam omhoog. Het probleem lijkt links voor te zitten en door de stabilisator blijft rechts ook beneden.
Na veel wikken en wegen lijkt het alleen de schokbreker te kunnen zijn.....waarom dit gedrag...geen idee. Heeft iemand ideeën of suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me eerder op een montage fout..Ik neem aan dat hij dit eerst niet deed ?
[url=http://img692.imageshack.us/i/27002164.p...][img]http://img692.imageshack.us/img692/7503/...[/img][/url]
Nee, hij deed dit eerst niet. Ik hoop ook op een fout ergens maar ik heb geen idee waar ik fout gegaan ben.
Ik heb de boutjes 8 gelost zodat ik de aandrijf as langs de flens kon krijgen. Achteraf had ik ze beter helemaal los kunnen halen....maarja achteraf hé. Moer 5 heb ik niet los gehad, wellicht is het de stabilisator die dit gekke gedrag veroorzaakt. Als de polo op zn wielen staat en ik los de voorste boutjes dan komt de stang rechts een stukkje naar beneden en links blijft hij tegen het chassis aan. Als de polo op de assteunen staat en ik maak beugeltjes 7 helemaal los dan hangt het wel gelijk.
Ik durf de veerpoten niet op de grond te zetten zonder dat de beugeltjes 7 van de stabilisator stang vast zitten. Ik weet niet of dit wel kan, dan kan ik eventueel uitsluiten dat deze de poot omlaag blijft trekken.
15 jaar
Originele schokbrekers zijn vervangen, zat allemaal troep in. Veert nu weer goed...en beter.
15 jaar
Bedankt voor de feedback!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar