Hallo .
Ik was vandaag van plan de remschijven +blokken van mijn polo te vervangen. (voorzijde).
Kwam echter niet verder dan het verwijderen van het wiel , er zit namelijk in het center een vreemd soort moer die de schijf tesamen met het centreerboutje vast houd.
Deze zit om een tapeind +- m10 en heeft een vorm die ik nog nooit gezien heb bij bevestigingsmateriaal , laat staan dat ik er een passende dop voor heb.
Heeft iemand hier ervaring mee ? zo ja weteen jullie wat voor dop of i.d. erop past?
En kom ik verder nog gekke dingen tegen bij het vervangen van de schijven voor +blokken? (waarop te letten e.v.t.)
Ik hoor het wel ,
Alvast bedankt Erwin...http://img263.imageshack.us/img263/6840/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
http://imageshack.us/img/butansn.png" alt="QuickPost" border="0"> Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img197.imageshack.us/i/polos.png/][img]http://img197.imageshack.us/img197/9661/...[/img][/url][url=http://g.imageshack.us/img197/polos.png/...][img]http://img197.imageshack.us/img197/polos...[/img][/url]
de tekening spreekt voor zichzelf alleen nr 2 losdraaien. suc6 gr john
Hallo erwin,
Als je nog nooit aan Remsysteem hebt gewerkt, moet je ook daar niet aan begingen. voor je veiligheid
Remschijf zit vast met een klein Torxboutje
Wat jij bedoelt centrbout dat is een bout waarmee de aandrijfas vastzit die moet je ook niet los te maken (is een dopsleutel 12kant 36).
Bedankt voor jullie reacties , heb idd nog nooit aan een remsysteem van een auto gewerkt tiquan .
heb wel ooit remblokken vervangen van mijn motor , dacht als mij dat lukt moet dat bij een auto niet veel lastiger zijn .
tevens heb ik ooit bij mijn andere auto Audi A4 een draagarm en aandrijfas vervangen .
zitten er nog steeds onder na 2 jaar .
Dus ik hoop dat de remschijven en blokken ook gaan lukken bij mijn polo.
Als je dit niet verantwoord vind of nog tips hebt laat maar weten ,.
nogmaals bedankt, Erwin
14 jaar
Erwin
We willen er alleen maar mee zeggen dat je goed moet weten waar je mee bezig bent, als je bv iets vergeet te monteren of wat verkeerds plaats, dat het achteraf gevaarlijke gevolgen kan hebben, niet alleen voor jezelf maar ook voor de mede weggebruikers..En dat moeten we niet hebben.
Gr Stefan
14 jaar
O.K.
Ben geen onverantwoord type , en als ik twijfel of problemen tegenkom waarvan ik het niet 100% vertrouw , aarzel ik ook zeker niet om er iemand bij te roepen met meer verstand van zaken.
Begin binnenkort met sleutelen als ik de remblokken +schijven binnen heb, bestel ze waarschijnlijk bij Coen Donkers. vassparts.
Heb daar ook de draagarmen besteld, deze zijn van goede kwaliteit voor weinig geld , hoop dat de remdelen idem zijn.
Gr. Erwin
14 jaar
als je alleen nummer 2 verwijderd krijg je de schijf er nog niet af,je remtang moet er ook af numer 8 en 11 op de tekining------ dat is een inbusbout maat 7 of 8-----
14 jaar
De remklauw demonteren is geen probleem , idd 2 inbusbouten los en de blokken verwijderen, deze zijn ook aan vervanging toe.
Ik zal wel met een tang of schroevendraaier de zuiger trug moeten duwen anders heb ik niet genoeg ruimte om de nieuwe te monteren , heb ik gelezen.
De bestaande blokken hebben nog een voering van +- 4mm. en het lampje brand.
De schijven hebben een rand van 1.5mm totaal 3mm versleten.
Bij het remmen trilt de boel ook af en toe , schijven zullen waarschijnlijk ook een beetje krom zijn.
Groeten,,
14 jaar
zuiger terugdrukken gaat goed met de oude blok erin en dan een lijmtang erop zetten
14 jaar
Vergeet niet de nieuwe schijven te ontvetten voor montage, bijv. met remmenreininger.
14 jaar
Onlangs de boel vervangen , was echt niet overbodig de remschijven en blokken waren behoorlijk onregelmatig afgesleten.
Ook heb ik flink moeten vechten met de linkerschijf deze zat muurvast, heb geprobeerd met houten spieên tussen de schijf en de fusee , dit gaf geen resultaat toen maar een zwaardere hamer gepakt en met tikken en draaien nog steeds niks.
Uiteindelijk nog teflonspray toegepast en nog maar eens een paar flinke tikken (met verstand)achter op de schijf.
En ja hij gaf zich gewonnen.
De nieuwe schijven en blokken gemonteerd , en met tegenzin aan de andere kant begonnen, echter kwam de schijf hier al los voordat ie een hamer gezien had, een meevaller dus.
na alles gecontroleerd te heben de weg op gegaan eerst nog ff voorzichtig op de rem en na een behoorlijk aantal kilometers remt (zonder bijgeluiden en trillingen) de polo als een nieuwe.
Bedankt voor jullie tips ....
14 jaar
Bedankt voor de feedback Erwin!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar