Volkswagen Golf II: kop eraf

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600pn

Om de kleprubbers en alles te vervangen moet de kop eraf, lijkt mij wel een makkie.

Toch een paar vraagjes:

Die kop moet er ook weer op, hoe doe je dat zonder momentsleutel, kan je 'm gewoon weer erop zetten of moet ik ergens op letten?

En wat als de zuigerveren het zijn, hoe kan ik die vervangen, moet dan het onderblok er ook af?

golfprobleem

Geplaatst door golfprobleem (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

hoeft bniet perse de kop eraf, er zijn bedrijven die ook met de kop erop de rubbers kunnen vervangen!

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik weet juist niet of het de zuigerveren zijn, kan ik wel rubbers doen van buitenaf, maar straks dan zijn het net de zuigerveren.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

als het de zuigerveren zijn kun je beter op zoek gaan naar een blok uit een donorwagen, aanbod genoeg.

die hoedjes vervang je zonder de kop te demonteren. Doen ze door perslucht via het bougiegat te zeten.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

moet je effe compressie meten met droge zuigers en daarna olie erop spuiten en dan weer effe meten en kijken of je echt een groot verschil hebt,echter als je het hebt over olie verbruik kan dit inderdaad aan je olieschraapveren liggen die kun je zo niet testen,je moet eens een paar keer achter elkaar gas geven en kijken ofdat hij gaat pluimen of op de snelweg de motor helemaal teruglaten zakken en weer gas geven als hij dan pluimt zijn dit je kleprubbers door het smoren trekt hij vacuum en trekt zo olie via je kleprubbers naar binnen

koert_ahja (0), 16 jaar geleden

[quote=robby10030]met droge zuigers[/quote]
Bestel die donorblok maar alvast...

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

weet je wel waar dit over gaat??compressie meten met en zonder olie op de zuigers[quote=koert_ahja][quote=robby10030]met droge zuigers[/quote]
Bestel die donorblok maar alvast...[/quote]

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je hem goed warm rijdt en dan op hoge snelheid het gas los laat, begint hij dan blauw te roken?

Dan zijn het je klepsteelrubbers.

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

hij gaat wel steeds beter rijden, maar na het vastzetten van de kleppendeksel en die pakking rookt ie nog wel.

Bij rustig rijden rookt ie niet, alleen opeens als je even ietsjes meer gas geeft dan pluimt ie. Soms helemaal geen last ervan, maar dan blijf ik rustig rijden.
Ook op de snelweg rookte ie laatst onwijs, met wat passagiers erbij is het erger. Hij is na het gas loslaten niet een pluim maar kan blijven roken tot je de koppeling intrapt en even rustig maakt, en dan weer rustig verder, dan is het minder.

Als ik voor tien euro rijd, dat is zo'n 70 km, gebruikt ie ook 0,75 olie, bij rustig rijden is er bijna niks weg, wel ietsjes. Even doortrappen en dan is het gebeurt met de olie.

Als ik het oliepeil nakijk na het rijden dan zit ie soms net onder het onderste streepje op de peilstok, net of ie dan genoeg heeft. Tussen de streepjes is het zo op, en eronder lijkt het of ie geen olie meer wil, kleine beetjes.

marco...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.