auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I: Revisie

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 Carbu

hi

Ik heb een golfke Cabrio vant jaar '88

Heb het volgende probleem, mij auto zuipt olie, nl. 1L/500 km.
ik geraak nog net door de keuring met een opmerking.
aan mijn carrosserie is er niets, dus ik zou graag men Cabbie rijdende houden zonder de straten wit te maken en het milieu te vervuilen.

Een revisie is waarschijnlijk aangewezen.

heb nog een tussentijds probje, allerlei dingen in m'n wagen zijn via een Vacuumcircuit gestuurd.
omdat er een lek is werken de kleppen niet meer van de interieurverluchting.
de meeste slangen heb ik al vervangen maar toch blijft het probleem zich voordoen.
kan me iemand vertellen waar de vacuumgenerator zich bevindt? dan kan ik het probleem vanaf de bron opsporen.

Greetings
Teebo






aanbiedingen voor revisie/werkzaamheden zijn op deze site niet toegestaan.
moderator.

Geplaatst door

teebo (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met c.v,luisteren waar het motortje draait bij bediening van c.v.Hangt er geen sticker op binnenkant van motorkap met routing van vacuumleidingen?Dacht dat deze modellen nog zonder elec.pompje waren,maar met "groene bol"als reservoir.Voor motorrevisie zie gouden gids e.d.M VR GR Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

Groen reservoir is inderdaad aanwezig, ook nog een ander reservoir die is bevestigd aan de motorkap, schijnt iets voor het airco-systeem te zijn?
er zijn geen motortjes die draaien bij de bediening van de cv, het zijn een soort vacuumcilindertjes die de kleppen aansturen.
is het pompje elektrisch? bovenaan de motor is wel een soort cilindrisch apparaatje waar enkele buisjes aan verbonden zijn..

Bedankt voor het advies!
Groeten Tibo

teebo 0

16 jaar

Is dit een USA uitvoering?Als c.v vacuumgestuurd is,is er 1 centrale aanwezig,vanwaar de pompjes in de deuren bediend worden,met 1 elec.motortje.Als je die centrale vindt(mischien in de koffer,vacuumleidingen van uit de deuren volgen)de hoofdleiding losmaken,en met handpompje vacuum trekken.Bij kleinste gaatje zakt de meter,en werkt het systeem niet goed,en blijft het elec.motortje heel lang draaien.Laat iets weten.P

auto-peter 0
badge

16 jaar

Daar twijfel ik nog over, iedereen zegt wat anders, maar ik denk wel dat hij geinporteerd is want er heeft een arico-systeem opgezeten.
centrale vergrendeling heb ik niet. aan de verdeelkop die de bougies voedt, is er ook een vacuumleiding, maar het toestelletje dat eraan hangt lijkt mij wat klein om de vacuumgenerator te zijn. kan de generator zowel elektrisch of mechanisch zijn? ook in die ronde van de rembekrachtiging loopt een dikkere buis die met het systeem is verbonden.
Groeten Tibo

teebo 0

16 jaar

Doosje aan delco is ontstekingsvervroeger.Buis aan rembekr.is vacuumbuis voor remservo.Bij mijn weten wordt vacuumsysteem gevoed door onderdruk in het inlaat spruitstuk.Wat is het probleem eigenlijk?(wat werkt/funkt.er niet?)is het enkel voor de int.verluchting?Is wel een cabrio...Gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

het probeem is dat de kleppen van de interieurverluchting niet meer werken, die zijn nl ook gestuurd door dit vacuumsysteem. het bedieningspanneel is met 2 schuivers ipv 3.
Goed dat ik nu weet dat het systeem wordt gevoed door de buis die naar inlaat loopt, een defecte generator is dan waarschijnlijk uitgesloten, en kan ik het lek vanaf de bron opsporen..
Groeten Tibo

nog vraagje: weet u soms wat een Revisie in grote lijnen kost?

teebo 0

16 jaar

Wat die revisie aangaat, waarom geen motor uit een donorwagen van de sloop pakken?? Het draaiend gedeelte van elk vw 1.8 liter produkt past in deze wagen, de inspuiting, motorsteunen spruitstukken enz. bouw je over.

Reviseren loopt al snel in de papieren.....

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.