mijn golf 2 blijft soms hangen op 2000 toeren stationair
als je rustig rijdt dan komt het probleem niet,wel als je flink accelereerd
luchtfilter gedemonteerd en wat motorolie gevonden op het luchtfilter en het luchtfilterhuis
de voetpakking lijkt op het eerste gezicht in orde en niet gescheurd of verdroogd
ook is de gaskabel o.k alle stekkers op de carb.gechekt,ziet er allemaal netjes uit
het betreft een PIERBURG carb.
als het probleem zich voordoet zet ik de motor af ,start hem later en dan loopt de motor weer normaal
bedankt alvast voor uw reaktie
groet Koos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem zit waarschijnlijk in de gasklepversteller.
Kostbaar onderdeel.
Je zou de deksel kunnen verwijderen en glijbanaen behandelen met contactspray.
ik heb de carb.gedemonteerd ,het deksel van de gasklepversteller verwijdert en de contacten gereinigd
alles weer gemonteerd,
maar nu is het probleem dat het toerental van stationair naar 3000 toeren oploopt en weer naar stationair enz.enz.
tijdens het demonteren heb ik de voetpakking ook los gemaakt en gecontroleerd was o.k
groet koos
16 jaar
Waar we ook wel eens succes mee hebben gehad bij deze akelige pierburg carburateur is.
Een extra massa draad leggen rechtstreeks van de min pool naar de deksel van de carburateur en alle stekkers behandelen met contactspray incl. de stekker van het motorregelapp.
Als dit niet helpt ben ik toch bang voor de gasklepversteller.
zit ie er wel goed op, ik bedoel als je 'm op het spruitstuk zet. Je kan 'm er wel zo op bouwen maar je moet goed kijken of ie dan goedzit. Er zit een boutje waar je je luchtfilter mee vast moet zetten, daardoor kan ie net iets verkeerd zitten.
Ik had het laatst ook namelijk, eerst liep ie en toen ik weg wilde rijden ging ie naar de 3000 toeren en naar 0 en weer naar 3000. Toen heb ik m'n luchtfilter losgehaald van de carburateur af en toen liep ie wel, het probleem zat bij de gaskabel/hendeltje op de carburateur.
Als je gas geeft en weer los laat zie je daar waar de gaskabel erin zit dat er een mechanisme zit. Daar waar de kabel in vast zit draait als je gas geeft ( meestal), maar bij het terugdraaien als je je gas loslaat gaat dat hendeltje tegen een staafje, een staafje met een veertje erin aan. Je moet eens goed kijken wat dat doet als ie erop staat, het kan zijn als je je luchtfilter niet goed monteert dat dat mechanisme niet goed werkt, terugvalt in stationair enzo.
Speel maar eens met dat veertje, als je 'm indrukt slaat je auto af.
16 jaar
okee,bedankt voor de reaktie,
ik heb jullie voorstellen gedaan maar helaas
toen het luchtfilterhuis eraf was heb ik de motor gestart,wat me opviel is dat de chokeklep uitzichzelf open en dichtging
dus van stat. naar 3000 toeren.
als de motor uit staat met het kontakt aan hoor je een brommend geluid afkomstig van de chokeklep,de klep staat gewoon te trillen
als je de stekker losneemt(van de choke) is het weg
het geluid moet je voorstellen als je een motortje aansluit op een wisselstroom i.p.v gelijkstroom
trouwens als de motor in toerental op en neer gaat beweegt de gasklepversteller niet(het staafje met de veer)
16 jaar
het zoemen is normaal, je moet goed kijken wat dat veertje doet, ook als je je luchtfilter vast erop zet. bij mij moest ik dat luchtfilter iets omhoog doen en dan liep ie weer. Dat kwam omdat dat rubbertje doormidden was waar het luchtfilter op een steuntje zit. Er mag geen speling op zitten.
Verder zou ik goed kijken of alle draadjes en stekkertjes droog zijn en goed vastzitten. Er zit een bruin draadje op je kleppendeksel, heb je die?
16 jaar
Hallo, Marco alle bedrading massa,s ok
weet iemand ergens een adres voor een pierburg carb.te koop ?
16 jaar
het probleem is opgelost
ik heb de gasklepversteller losgenomen,
heb een plastic nagelvijltje in reepjes geknipt ter breedte van de contactbaantjes en zo de baantjes opgeschuurd
en om en om gespoeld met contactspray.(wel de versteller op zijn kop houden met dit werkje anders loopt het membraam vol)
Alles weer gemonteerd en motor snort weer netjes 900 toeren stationair
Een ieder bedankt voor de reacties en het meedenken
groet Koos
16 jaar
Geweldig, en dit zonder kosten als je de uren niet rekent.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar