Volkswagen Golf II: wel lopen, niet lopen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600pn

gister starte ik de Golf, hij doet het aardig nu, maar toch weer iets waar ik mee zit.

Bij starten loopt ie, en dan tijdens rijden begint ie op drie poten, soms twee poten te lopen. Ben ik gaan kijken toen zag ik dat mijn oliepeil gezakt was en heb 'm bijgevuld, daarna starten en nog steeds beroerd lopen. Toen heb ik m'n bougies eruit gehaald en afgeborsteld, daarna deed ie weer gewoon.

Dit heb ik nu drie keer zo hetzelfde gehad maar kan niet mijn bougies erin en eruit blijven halen.

wat kan het zijn als ie eerst niet goed loopt, daarna je bougies schoonmaakt en wel loopt?

golfprobleem

Geplaatst door golfprobleem (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

stefan84 (0), 16 jaar geleden

slechte verbranding ?

vervang gewoon eens de bougie's + kabels

haal dan ook even een nieuwe verdeelkap + rotor..

dit heb je voor een paar cent.

het komt nl vaker voor,en steeds je bougie's schoonmaken is geen oplossing!

waar stond het olie peil toen je controleerde ? hiermee heeft het 'beroerd' lopen niks mee te maken overigens

Stefan

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

oliepeil zakt steeds, na elk ritje moet ik kijken, is niet erg, geen lekkage, wel komt er olie onder de kleppendeksel vandaan dat over de voorkant van het blok stroomt. Ik moet het een en ander doen eraan, ook een nieuwe pakking daartussen.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

na elk ritje moet je kijken ,moet je dan ook bijvullen, als hij echt zoveel langs je pakking gooit moet dit toch wel een gigantische vetzooi zijn,effe pakking vernieuwen en nog eens kijken dus toch lekkage al zeg je van niet

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ja, klopt, ik ben er eindelijk achter dat 't toch onder de deksel vandaan komt. Eerst dacht ik dat 't van het inbouwen was, dit is een ander blok namelijk. Alleen dit blok heeft even aandacht nodig, tijdje gestaan.

kan ie olie uit 't blok opdrinken als er iets met de kleppendeksel is ?

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

nee,dan lekt hij gewoon naar buiten,opdrinken doet hij meestal als je olieschraapveren niet meer zo lekker zijn of gebroken zijn,vaak bij hogere kilometerstand,of natuurlijk gewoon slijtage of via je kleprubbers en ook nog een mogelijkheid je koppakking kapot van een olie kanaal naar cilinder

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en vaak kan het ook zo zijn omdat hij een tijdje gestaan heeft dat dat dadelijk wel wat minder gaat worden maar eerst je kleppendeksel pakking vernieuwen misschien valt het daarna wel reuze mee

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

zoals hij in#4 zegt tijdje gestaan
dan kan t best eens dat de klepseals verdroogt zijn
of na lange tijd met starten gebroken omdat ze vast kleven

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

ja klopt als een bus

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

ik had al last van rook, klopt, ik heb maar een olietoevoeging gekocht, van die dikke gel, maar het is meteen opgerookt volgens mij.

Ik moet 'm vandaag nog starten, ik kijk zo wel weer, als er maar niemand achter me rijdt

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

As je steeds je bougie `s moet schoonmaken , slaan deze dan niet vet door olie in de verbrandingsruimte d.m.v. lekke klepseals . Als de motor heel lang heeft stil gelegen drogen deze wel uit. Dit komt vaker voor.
Vandaar ook het roken van de motor.

Gr. Ary

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dat zei ik een uur geleden al

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

jullie hebben gelijk, ik heb net weer gereden, ik heb 'm dit keer stationair de wijk uit laten lopen en voorzichtig gaan rijden, niet hoger dan 2000 toeren, geen rook dit keer bij het wegrijden.

Op een gegeven moment gaat ie inhouden en dan komt ie in een schok weer terug en poeft er een blauwe wolk uit m'n uitlaat, weer olie bijgevuld, geen probemen trouwens dat ie op drie poten ging lopen, misschien door het voorzichtige warmrijden.

En ik heb trouwens twee vette bougies erin als ie raar doet, dus toch die kleprubbertjes.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

op zeker
anders had je met zuiger veren start problemen gehad

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Blijkbaar dienen soms meerdere personen hetzelfde antwoord te geven voordat de vraagsteller het door begint te krijgen.
Dez motoren zijn normaal gesproken niet stuk te krijgen alleen rubberen onderdelen blijven een zwak punt. Stilstand is nog steeds achteruitgang.

Gr. Ary

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

leren is herhalen
herhalen is begrijpen
begrijpen is kennis
kennis is......

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Ervaring is een optelsom van alle fouten die je in het verleden gemaakt .......

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

[quote=Ary]Ervaring is een optelsom van alle fouten die je in het verleden gemaakt .......[/quote]
lol, spreek voor je zelf :)

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

daarom lopen er bij de garages (........)zoveel mensen weg
die mensen hebben dan veel ervaring met een merk opgedaan
daar kunnen de meeste uni's niet tegen op

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

Heb de klepdekselpakking vernieuwt en gereden ermee, zit er goed op, alleen hij rookt nog wel. Eerst rookte ie niet, later weer wel, dus ik verder kijken en de bougies er weer eens uitgehaald. Die waren zwart, ik heb ze weer mooi opgepoetst en er weer ingezet, toen liep de auto weer perfect. Toen wilde ik ermee wegrijden dus zet 'm in z'n eerste versnelling en rij normaal weg. Gaat de toerenteller naar de 3000, klapt weer terug en gaat weer omhoog naar de 3000, dus niks wegrijden.

Ik heb toen het luchtfilter losgekoppeld van de carburateur en gestart, hij liep weer perfect, beter zelfs dan met luchtfilter. Als ik dan weer die klem erop doe zodat het luchtfilter weer strak erop zit loopt ie ook nog mooi, behalve als je met de hand een beetje gas geeft, dan loopt ie laag en wil ie afslaan, en als je dan weer de klem loshaald van het luchtfilterhuis gaat ie meteen weer goed lopen.


Dus ik eens kijken in het luchtfilter en de zomer/winterklep stond met een schroef op winterstand, die heb ik meteen eruit gedraait en de klep eruit gehaald. Even afgeborsteld en met wat kruipolie weer gesmeerd zodat ie weer op en neer wil. Alle slangen zitten zoals het hoort, die flexibelle slang zit er nieuw op

Daar dacht ik het mee te verhelpen maar dat toch niet. Maakt ook niet zoveel uit die klep.

Ik zit te denken aan de pakking van de carburateur.

Marco...

golfprobleem (0), 16 jaar geleden

iemand nog iets???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.