Volkswagen Golf I: Tellerunit golf cabrio 1989 valt uit gedurende de dag

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb een erg vervelend probleem met de tellerunit van mijn golf cabrio uit 1989.

Elke ochtend werkt de complete tellerunit naar behoren, dus snelheidsmeter, toerenteller en alle overige lampjes doen het perfect.

Maar als ik 's middags naar huis rijd werkt alleen de snelheidsmeter, alle andere elektrische dingen uit de tellerunit doen niks meer!!

Zaken die ik reeds heb geprobeerd:

- nieuwe tellerunit , loste niks op
- alle zekeringen bekeken, ze zijn allemaal goed

Naar mijn mening heeft het met vocht of temperatuur te maken, waarom zouden de meters het elke ochtend doen en elke middag niet meer?

Wie helpt me aan de gouden tip om dit probleem op te lossen????

hoekema26

Geplaatst door hoekema26 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Houd je op de rest van het dasboard wel spanning??

Zo ja, zekeringkast zou verrot kunnen zijn door waterlekkage.

hoekema26 (0), 16 jaar geleden

De rest van het dashboard blijft wel onder spanning. Toevallig voelde ik vandaag tijdens het rijden met mijn hand achter de tellerunit, er stond zeker spanning op de achterkant!!!

Kun je me vertellen waar het massapunt zit en hoe deze eruit moet zien?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

massapunt zit naast de zekeringkast, boven de pedalen, is een kroontje, met een parker op de carros vastgeschroeft. Alles bruine draden hierop. Ook dit punt wil bij de type 1 graag verroesten, nieuw kroontje, grotere parker en schoongemaakte carrosserie doen wonderen, meestal in combinatie met nieuwe schuifstekkers is het weer top. Werkt alles daarna goed voorkomt een zooitje vaseline uit spuitbus verdere ellende in de toekomst.

Volg je de bruine draden vanaf het massakroontje dan kom je ook een massalas in de bedading tegen, ook die kan voor ellende zorgen.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat jij gevoeld hebt is trouwens het signaal van de hallgever, is een wisselspanning... Daaruit bepaalt de toerenteller hoe hij gaat aangeven. Zegt niets over de voedingsspanning van het dasboard.

hoekema26 (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de tips!

Ik ben vanavond op zoek gegaan naar het massapunt, ook gevonden (2) maar alles ziet er goed uit! Niks verroest, het ziet er als nieuw uit! Voor alle zekerheid wel de schuifjes verwijderd en daarna weer op gezet..... helpt helemaal niks.

Daarna de zekeringkast eraf geschroefd, maar ook daar geen lekkage oid. Het ziet er allemaal goed uit!

Wellicht dan maar op zoek naar de massalas, ik zou het ook niet meer weten!

Groet Mark

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat je het in de voeding van het dasboard moet zoeken, is het niet de massa dan is het dus wel de + draad.

tijd om aan een schema zien te komen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.