Met deze Golf rijd ik nu een tijdje, eerder al een geheel blok weggegooit en een andere erin gehangen, daar hebben we het nog over gehad.
Heb ik dus weer iets mee, dat andere blok loopt lekker, maar bij het starten 's morgens of als ie koud is heb ik een enorme blauwe rookwolk achter mijn auto hangen. Hij houdt ook ietsjes in, maar bij een warme motor is het weg. Als ik 'm dan neerzet en na een half uur weer start doet ie 't goed maar als ik constant in z'n tweede versnelling blijf rijden op 2000 toeren voel ik 'm wegzakken, als ik dan gewoon dezelfde hoeveelheid gas ingedrukt houdt voel ik 'm weer oppakken en doet ie het gewoon.
Uiteraard is alles nagekeken, nieuwe filters en alle slangetjes ook, rembekrachtiger is niet lek, bougiekabels goed en rotor en verdelerkap ook goed.
Ik zal toch niet een verkeerd blok erin gehangen hebben.
Marco...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verbruikt hij ook het een en ander aan olie?..
Waarschijnlijk onderdruk in je carter.
Zuigerveren versleten (compressie verlies = vermogen verlies)
Klepsteel rubbers versleten.
Naarmate de motor warmer wordt sluiten de zuigerveren beter af tegen de cilinderwand, vandaar blauwe rook alleen bij het starten.
hij gebruikt een klein beetje, twee milimeter op de peilstok, niet zo veel.
Eerst deed dit blok niet zo, met twee weken ging ie opeens zo doen, dat andere blok was het precies dezelfde rook, kan er iets anders zijn, met die carburateur ofzo.
marco....
16 jaar
Carb. heb je over gezet van je eigen?... dat andere blok zat geen een bij?
16 jaar
2mm op de peilstok,dat jij dat kan zien,als je dat 5 keer controleert is het een centimeter,en 2mm op de peilstok over hoeveel kilometers heb je dat gechekt.ik denk dat gewoon je kleprubbers versleten zijn en dat terugvallen heeft een andere oorzaak benzinefilter al eens vernieuwd
16 jaar
carburateur is overgezet en benzinefilter heb ik er net nieuw op, dacht ik ook al aan. Ook heb ik nog steeds olie of benzine in het luchtfilter, die moet ik om de week eruit halen om af te drogen, maar is niet doordrenkt alleen het onderste randje word nat.
Hij loopt wel na starten, dan rijd ik weg en begint ie in te houden, dan doe ik niks en laat mijn voet op het gas staan, zelfde toeren dus, en dan pakt ie opeens weer op, en begint te roken. Als ik dan gas geef rookt ie nog erger, maar blijft gewoon lopen. En als ik de koppeling intrap valt ie gewoon netjes terug op 900 toeren, als je 'm laat draaien een tijdje stationair begint ie wel te schommelen, je hoort 'm ook regelen dan, net of ie wegvalt en dan opeens weer omhoog naar normale toeren
Hoe vervang je klepseals, deksel eraf en dan?
marco...
16 jaar
nokkenas of heeft deze tuimelaars dan tuimelaars verwijderen dan druk op je cilinder zetten met een adaptor in je bougiegat en zuiger omhoog zo voorkom je dat bij wegvallen van druk je klep in de cilinder valt,ik sla altijd vooraf voordat ik druk op de cilinder zet even op de klepstel zodat de borgspieen wat makkelijker losgaan dan druk je op je klepveerschotel zodat je de veer indrukt dan met een magneetje de 2 spieen verijderen en pak je de veer weg dan zie je de oude kleprubber zitten deze eraf wipen met schroevendraaier zuiver maken en nieuwe erop drukken met een pijpsleuteltje niet te gek vast dan vervormen ze,maar heb je al eens een compressietest uitgevoerd met en zonder olie op de zuiger
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar